معاون عمرانی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: اربعین در کنار سایر ظرفیت های استان به یکی از پتانسیل های مهم ایلام برای رسیدن به توسعه تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۳۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 18 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر احمد کرمی در نشست کمیته زیرساخت اربعین استان ایلام که در فرمانداری مهران برگزار شد، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که علاوه بر ارائه خدمات لازم به زئران اربعین، نهایت استفاده را از این فرصت برای استان ببریم.

وی، کمیته زیرساخت‌ اربعین را یکی از مهم‌ترین کمیته های ستاد اربعین عنوان و ادامه داد: بخش عمده ی تصمیمات این کمیته در استان اتخاذ و جلسات آن هر 15 روز یکبار در استان برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هدف کمیته زیرساخت را ارائه خدمات لازم در حوزه زیرساخت به شهروندان و زائران عنوان کرد و ادامه داد: زمان زیادی تا اربعین نمانده است لذا کارها باید با سرعت و کیفت بالا تا ابتدای مهرماه اجرایی شوند.

کرمی، خواستار زمان بندی مناسب و نظارت مستمر و دقیق مدیران دستگاه های اجرایی بر روند اجرای پروژه ها شد

وی ادامه داد: مسائلی مانند آب شرب، آب بهداشتی، پارکینگ، برق، روشنایی مسیرهای تردد و... باید تا پیش از اربعین مهیای میزبانی از زائران عتبات عالیات باشند.

وی، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسیر ایلام به مهران تا پیش از اربعین چهار بانده خواهد شد، افزود: هم اکنون پیمانکاران در سه مسیر منتهی به مهران در حال فعالیت هستند که بخش عمده ی این فعالیت ها تا اربعین امسال به نتیجه خواهد رسید و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

رئیس کمیته زیرساخت اربعین استان ایلام با بیان اینکه در مسیر ترشابه به مهران کار به‌خوبی پیش می‌رود و این مسیر قبل از اربعین حسینی زیر بار ترافیکی خواهد رفت، افزود: علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی، عملیات اجرایی کنارگذر غربی مهران به طول 10 کیلومتر در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در مسیر اربعین اشاره کرد و گفت: در برخی از نقاط مسیر اربعین، مشکلاتی در حوزه آنتن دهی موبایل وجود دارد که امیدواریم مسئولان ذیربط تا پیش از اربعین نسبت به پوشش دادن این نقاط کور اقدام کنند.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: برای بهبود اینترنت در مهران، تجهیزات فیبر نوری نسبت به سال گذشته چهار برابر و پهنای تجهیزات 10 برابر افزایش یافته که تا قبل از اربعین امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در بهداشت و درمان اقدامات مناسبی صورت گرفته است اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته به زودی یک فروند بالگرد به حوزه اورژانس هوایی استان افزوده خواهد شد که اگر باند فرود در مهران آماده شود، دو فروند بالگرد مخصوص اورژانس هوایی در مهران آماده بهره برداری خواهد بود.

رئیس کمیته زیرساخت اربعین استان ایلام، پارکینگ اربعین و پایانه برکت مهران را نیازمند ساماندهی دانست و گفت: از هم اکنون باید مساجد، تکایا، اماکن ورزشی، فرهنگی و آموزشی را آماده ی حضور زائران اربعین کنیم.

معاون استاندار ایلام خواستار توجه مدیران به رونق اقتصاد اربعین شد و اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که شهروندان مهرانی ضمن ارائه خدمت به هم میهنان، از مزایای اقتصادی این کنگره عظیم بهره مند شوند.

رئیس کمیته زیرساخت اربعین استان ایلام ، با اشاره به اینکه اقتصاد اربعین باید در استان رونق بگیرد، تصریح کرد: در موضوع اربعین، دولت باید زیرساخت ها را فراهم و نظم و امنیت را برقرار سازد؛ ولی سایر امورات به بخش خصوصی واگذار شود.

کرمی با بیان اینکه 5 استان معین برای ایلام تعیین شده که در شرایط ضرورت به کمک استان خواهند آمد، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان از هم اکنون باید امکانات و خدمات مورد نیاز خود را به این استان ها اعلام کنند تا در اسرع وقت، با تمام تجهیزات به ایلام کمک کنند.

لازم به ذکر است پس از پایان این نشست، معاون عمرانی استاندار به همراه فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان از کمربندی شرقی، پارکینگ بزرگ اربعین، حوزه علمیه مهران و پایانه مرزی بازدید کردند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
باسلام؛
جناب معاون فیثاغورثی ؛ آیا ذخایر نفت و گاز استان که رتبه دوم کشوری و رتبه تک رقمی قاره ای را داراست فرصت ویژه ای نیست!

با برآوردهای صورت گرفته اگر هزینه های منابع طبیعی و زیرزمینی استان صرف خود استان گردد ایلام را به کشور دبی ثانی میتوان تشبیه کرد.

با وجود مدیران و مسئولان ناکارآمدی مث شماها که فقط بلدن حرفای مکتوب توی کتابا رو روخوانی کنن هیچ امیدی به رونق استان ایلام نیست.
باید بحال این استان خرما خورد.

الحمدالله ما که اهل ایلام هستیم و اما ساکن مسئولان ناکارآمدش نیستیم.

مردم ایلام با وجود ناکارآمدی مدیران ؛ از منظر نظرها و توسعه پایدا غایب مانده اند.

بااحترام مجدد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار