Ontario MK 3 چاقوی استاندارد مورد استفاده توسط یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا بوده که مجهز به تیغه ای 15.24 سانتی متری از جنس فولاد ضد زنگ است. این قطعه با توجه به ابعاد جمع و جور و کارایی قابل توجه خود، ابزاری مناسب برای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود.
کد خبر: ۶۳۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 17 July 2018
 

 چاقو یکی از مهم ترین ابزارهای مورد نیاز هر نیروی نظامی به شمار می رود و وجود آن قطعا غنیمتی بزرگ به ویژه در شرایط بحرانی است. در ادامه 10 چاقو که جز برترین انتخاب های نیروهای ویژه در سراسر جهان است را بررسی می کنیم.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Ontario MK 3

Ontario MK 3 چاقوی استاندارد مورد استفاده توسط یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا بوده که مجهز به تیغه ای 15.24 سانتی متری از جنس فولاد ضد زنگ است. این قطعه با توجه به ابعاد جمع و جور و کارایی قابل توجه خود، ابزاری مناسب برای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که تمام نیروهای نام برده از این چاقو بهره برداری نمی کنند و بسیاری از آنها چاقوی دلخواه خود را ترجیح می دهند. با وجود اختلاف سلیقه که مسئله ای معمول است، Ontario MK 3 هیچ گونه نقطه ضعفی نخواهد داشت و می تواند پاسخ گوی نیاز نیروهای نظامی در هر ارگانی باشد.

Ontario MK 3 با قیمت 77.90 دلار به فروش می رسد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Fairbairn-Sykes

Fairbairn-Sykes چاقویی ساده، اصیل و با سابقه غنی برای چندین دهه است که به طور گسترده توسط سرویس هوایی ویژه (واحد نیروهای ویژه ارتش بریتانیا) استفاده می شود. از آن جایی که این چاقو نخستین بار طی جنگ جهانی دوم مورد بهره برداری قرار گرفت، لقب "افسانه ای" را به همراه خود دارد. به واسطه مشخصات قدرتمند و عملکرد مناسب، این چاقو در رده ابزارهای نظامی مخصوص نیروهای ویژه در سراسر جهان طبقه بندی می شود. Fairbairn-Sykes به اندازه ای محبوب است که حتی آمریکا نیز تلاش کرد نسخه منحصر به فرد خود را از این چاقو تولید کند.

Fairbairn-Sykes معادل 81.67 دلار قیمت دارد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Glauca B1

برای یک واحد ضد تروریست، سادگی همیشه حرف آخر را نخواهد زد. در واقع چاقویی مناسب این دسته از نیروهای نظامی است که بتواند در شرایط پیش بینی نشده و گاها دشوار، پاسخ گوی انتظارات کاربر خود باشد. از این رو تجهیزات چند منظوره گزینه های مناسب تری به نظر می رسند. به همین علت GIGN (واحد تاکتیکی پلیس فرانسه) علاقه زیادی به استفاده از چاقوی Glauca B1 دارد. علاوه بر تیغه سفارشی، چاقوی مذکور مجهز به قطعه ای برای برش دستبند های پلاستیکی نیز خواهد بود. Glauca B1 باتوجه به موارد نام برده، ابزاری همه فن حریف محسوب می شود.

Glauca B1 به قیمت 388.50 دلار به فروش می رسد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی WING-Tactic

چاقوی دیگری که توسط GIGN فرانسه استفاده می شود، WING-Tactic نام دارد. این چاقوی 27.94 سانتی متری، در مواقع لزوم تا اندازه زیادی موثر واقع شده و در مجموع ابزاری ساده به شمار می رود. WING-Tactic برای سربازانی که به دنبال یک چاقوی کاربردی و در عین حال ساده هستند، گزینه ای مناسب محسوب می شود.

WING-Tactic، 326.58 دلار قیمت دارد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Karambit

چاقوی Karambit بیشتر توسط واحد ویژه مقابله با تروریسم کانادا مورد بهره برداری قرار می گیرد. اکثر ماموریت های این واحد طبقه بندی شده بوده و با برنامه ریزی دقیقی انجام می شود. جالب است بدانید که چاقوی مذکور، ابزاری قدیمی محسوب می شود و هنوز هیچ یک از متخصصین نظامی از منشا دقیق طراحی آن مطمئن نیستند. Karambit نمونه ای مناسب برای دفاع شخصی خواهد بود. طراحی دسته بسیار راحت است و به همین دلیل به سختی می توان نیروی مسلح به چاقوی karambit را خلع سلاح کرد.

Karambit معادل 248.99 دلار قیمت دارد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Kukri

این سلاح قدیمی به ویژه با هنگ سلطنتی تفنگ داران گورخا (از واحد های پیاده نظام ارتش بریتانیا و متشکل از سربازان نپالی) ارتباطی تنگاتنگ دارد. طراحی این چاقو ضمن کمک به ایجاد حداکثر سرعت و دقت، می تواند بیشترین آسیب را نیز به دشمن وارد کند.

Kukri با قیمت 48.99 دلار در بازارهای نظامی به فروش می رسد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی  Strider SMF

MCSOCOM Detachment One واحدی است که در سال 2003 برای مقابله با تروریسم تاسیس شد. آنها معتقد بودند که به چاقویی کامل و در عین حال قدرتمند نیاز خواهند داشت. نتیجه جست و جو برای انتخاب بهترین چاقوی ممکن، Strider SMF است. این ابزار جمع و جور، مجهز به فریمی از جنس تیتانیوم است و می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت مناسبی از خود نشان دهد.

Strider SMF معادل 570.00 دلار قیمت دارد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Ari B'Lilah

این چاقو به طور عمده توسط یمام (واحد ویژه مرکزی نیروی مسلح رژیم صهیونیستی) که وظیفه اصلی آن مشارکت در عملیات های ضد تروریستی است، مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب Ari B'Lilah با مساعدت یمام ساخته و در طراحی آن بیشتر به دو فاکتور کارایی و مقاومت توجه شد.

قیمت Ari B'Lilah به دلیل وضعیت فروش نامشخص آن، گزارش نشده است.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی بالستیک

این چاقو به واسطه طراحی خاص خود، مورد استقبال واحد نیروهای ویژه روسیه؛ Spetsnaz  قرار گرفته است. تمرکز اصلی این واحد بر استفاده از تجهیزاتی است که با سرعت بالا و همچنین بدون هیچ گونه سر و صدایی بر نیروهای دشمن غلبه می کنند.

قیمت این چاقو نیز به علت وضعیت نه چندان قانونی آن مشخص نیست.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

- چاقوی Ka-Bar

Ka-Bar به عنوان یک سلاح آمریکایی کلاسیک، گزینه ای مناسب برای سپاه تفنگداران دریایی این کشور به نظر می رسد. تاریخچه طراحی این چاقو به جنگ جهانی دوم باز می گردد. در واقعیت نیروهای نظامی و واحدهای ویژه تنها از چاقو برای مقاصد جنگی استفاده نمی کنند و به همین دلیل نمونه های قبلی به خوبی پاسخ گوی نیازهای سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نبوده است.

Ka-Bar معادل 59.95 دلار قیمت دارد.

چاقو؛ از گورخا تا یمام صهیونیست ها! (+تصاویر)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار