مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام فقدان مهارت فنی را حلقه مفقوده اشتغال افراد دانش اموخته به خصوص بانوان عنوان کرد و گفت: توانمند سازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه اساسی ترین راه در رفع معضل بیکاری است.
کد خبر: ۶۳۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 17 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مریم شادی وند  در آیین افتتاح طرح ملی مسیر کسب کار و من افزود: دانش ‌آموختگان دانشگاهی توان بکارگیری اندوخته‌ های ذهنی خود راندارند لذا از این منظر در چرخه کار و تحصیل حلقه‌‌ مفقوده وجود دارد.

وی با ذکر اینکه اشتغال در جامعه‌ ما تنها به پشت‌ میزنشینی تعریف شده، افزود: می توان جوانان را به سمت انجام فعالیت‌های درآمدزا، تولید و کارآفرینی هدایت کرد که این نیازمند وجود اراده و انگیزه شخصی در بین این افراد و برنامه ریزی هدفمند مسئولان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با اشاره به اجرای طرح ملی مسیر کسب و کار من در استان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح آگاه‌سازی مخاطبان از مزیت‌های اقتصادی و فرصت‌های کسب و کار بومی، آشنایی با فرآیند راه‌اندازی کسب وکار و ترغیب جوانان برای ورود به عرصه­‌ی کارآفرینی و مهارت آموزی است.

شادیوند با اشاره به اجرای طرح نوین مشاغل خانگی در قالب تفاهم‌ نامه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی گفت: در این طرح برای اولین بار به اشتغال نگاه علمی شده و ابتدا موضوع بازاریابی مد نظر قرار گرفته است.

طرح ملی مسیر کسب و کار من با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان در 31 استان کشور و به صورت ملی در حال اجرا است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار