فتاح گفت: امشب مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به همراه یارانه‌ها به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 17 July 2018

به گزارش تابناک : سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امشب مستمری مددجویان تحت پوشش‌ کمیته امداد و سازمان بهزیستی به همراه یارانه‌ها به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد به مستمری تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه می‌شود، افزود: بر این اساس، خانواده‌های یک نفره ۱۰۸ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۲۱۵ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۲۸۹ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۳۸۴ هزار تومان و خانواده‌های ۵‌ نفره و بیشتر ۴۱۶ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند. البته این مبلغ به همراه مابه‌التفاوت ۳ ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد به مددجویان پرداخت می‌شود.

فتاح تصریح کرد: همچنین کمیته امداد به خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر، ۱۰۰ هزار تومان و به خانواده‌های یک نفره ۵۲ هزار تومان به صورت جداگانه پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص فروش ساختمان سوهانک گفت: ساختمان سوهانک به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه آزاد فروخته شد. همچنین خریدار ساختمان سوهانک، پرداخت تبعات اخذ پایان کار و تغییر کاربری را برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از این مبلغ پیش پرداخت شده است، گفت: تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش ساختمان سوهانک دریافت کرده ایم. مابقی پول  را هر ۶ ماه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان چک دریافت کرده‌ایم.

فتاح خاطرنشان کرد: ماه گذشته سوهانک به طور رسمی به دانشگاه آزاد تحویل داده شد.

وی درخصوص نحوه هزینه کرد پول حاصل از فروش سوهانک گفت: پول حاصل در صندوق امداد و ولایت سپرده گذاری شده است و به صورت وام قرض الحسنه ضروری به مددجویان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: بر این اساس ظرف ۳ ماه آینده هیچ پشت نوبتی برای وام ضروری نخواهیم داشت.

فتاح از همکاری با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد و گفت: طی امضای قرارداد سه جانبه مقرر شد ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی احداث شود.

وی درخصوص امتیاز کمیته امداد در این زمینه گفت: این همکاری به نحوی است که هیچ فشار اقتصادی بر مددجویان کمیته امداد وارد نشود، در این راستا مددجویان کمیته امداد از وام بنیاد مسکن استفاده نمی‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: طراحی نقشه‌های ۱۰ هزار واحد مسکونی انجام و جانمایی‌های لازم لحاظ شده است. همچنین تمام این واحد‌ها ضد زلزله هستند و تا پایان سال بخش اعظمی از واحد‌ها ساخته می‌شود.

فتاح گفت: بر اساس بودجه ۹۷ مقرر شد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد واگذار شود، این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و لازم است هفته آینده در صحن دولت به تصویب برسد. به محض ابلاغ مصوبه دولت در این خصوص واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر اجرا و به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می شود.

وی با اشاره به تورم‌های جدید گفت: بسته‌های ویژه حمایت از مددجویان برای کاهش فشار تورم بر آن‌ها لحاظ شده است. رویکرد کمیته امداد افزایش کمک‌های مالی نیست، بلکه کمک به تهیه مایحتاج خانواده‌ها از جمله تهیه مواد غذایی مورد نیاز آنان در دستور‌ کار کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از ورود ۳۰ هزار خانوار به چرخه کمیته امداد خبر داد و افزود: ظرف ماه گذشته ۳۰ هزار خانواده وارد چرخه حمایت کمیته امداد شدند.

فتاح گفت: دولت ۱۰۰ درصد بودجه سه ماه اول سال جاری کمیته امداد را پرداخت کرده است.

وی در خصوص ساخت خانه‌های زلزله زده‌ها در کرمانشاه گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ خانه آسیب جدی دیده بودند، اما برای جلوگیری از خسارت مجدد از طریق زلزله، خانه‌هایی که استحکام لازم را نداشتند نیز به این تعداد اضافه شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بر این اساس ساخت ۵ هزار و ۴۰۰ واحد در دستور کار قرار گرفت که در سفر اخیر من به کرمانشاه ۵۰۰ واحد از این تعداد افتتاح شد.

فتاح خاطر نشان کرد: این خانه‌ها علاوه بر احداث تجهیز هم می‌شوند، در واقع مددجوی کمیته امداد بدون هیچ آورده‌ای از طرف کمک‌های مردم به زلزله زده‌ها صاحب خانه به همراه اقلام مورد نیاز می‌شوند.

وی افزود: متوسط هزینه کرد کمیته امداد برای احداث و تجهیز هر خانه ۱۲ میلیون تومان است که با توجه به تورم‌های جدید ساخت خانه‌ها از این پس نیازمند هزینه‌های بیشتر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: هر سه ماه ۵۰۰ واحد جدید احداث شده در کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

فتاح خاطر نشان کرد: ساخت خانه‌های روستایی با سرعت بالاتری انجام می‌شود، چرا که ساخت خانه‌ها در شهر ضوابط خاص خود را دارد و دموکراسی اداری در آن‌ها کمی طولانی‌تر است.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه برای جلوگیری از موازی کاری‌ها آیا ادغام بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار نیست، گفت: در صورت حمایت قانونی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی ادغام می‌شوند.

فتاح با اشاره به وجود تفکیک وظایف این دو نهاد گفت: به منظور افزایش کیفی خدمات تداخل‌ها و موازی کاری‌ها را با سازمان بهزیستی از بین برده ایم و به عنوان مثال وظیفه نگهداری از معلولان و سالمندان بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: با این وجود اگر قانونگذاران بخش اجتماعی به این نتیجه برسند که ادغام این دو نهاد خدماتی به نفع محرومان و مردم است، لایحه ادغام به سرعت تدوین و تقدیم مجلس خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه دولت سال گذشته 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای وام قرض الحسنه اشتغال مددجویان اختصاص داده بود، گفت: در سال جاری این رقم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که از طریق بانک‌ها به عنوان وام قرض الحسنه برای اشتغال مددجویان اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین از یک و نیم میلیارد دلاری که در صندوق توسعه ملی به مناطق محروم و روستایی اختصاص داشت، مبلغ 2 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به وام اشتغال مددجویان اختصاص یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با الحاق بودجه صندوق امداد ولایت به این ارقام، کمیته امداد در مجموع ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و برداشت از صندوق توسعه ملی و صندوق امداد و ولایت به منظور اشتغال مددجویان منابع مالی اختصاص داده است.

فتاح افزود: در حال حاضر ۴ هزار نفر مدارک خود را برای دریافت وام اشتغال تکمیل کرده اند.

وی با اشاره به تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۷ گفت: ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق درنظر گرفته شده است و کمیته امداد و بهزیستی مجوز این را دارند که افراد پشت نوبت خود را به چرخه حمایت وارد کنند. در همین راستا طی ماه گذشته ۳۰ هزار خانوار وارد چرخه حمایت شدند و این ظرفیت وجود دارد که خانوار‌های بیشتری تحت حمایت قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از سهولت اعطای وام به مددجدیان خبر داد و گفت: مددجویان می‌توانند برای دریافت ۲۰ میلیون تومان تنها با یک ضامن اقدام کنند.

وی افزود: معوقات بانک‌های ما کمتر از ۲ درصد است؛ این به دلیل سخت گیری‌های ما است که به نفع مددجویان است، چرا که مددجویان بدهکار خواهند شد.

فتاح در پایان با بیان اینکه متوسط دریافتی هر یتیم ماهانه ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فطریه وصول حسابداری و توزیع شده است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار