نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر آدم بی‌سوادی هم می‌داند که پالایشگاه آناهیتا توجیه اقتصادی دارد.
کد خبر: ۶۳۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 17 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا منطقه کرمانشاه، عبدالرضا مصری در جلسه پیگیری وضعیت پالایشگاه آناهیتا که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، از مزیت‌های اقتصادی پالایشگاه آناهیتا یاد کرد و گفت: قرار است نفت مورد نیاز پالایشگاه تا پشت فنس پالایشگاه با 10 درصد زیر قیمت فوب خلیج فارس تامین شود.

وی با بیان اینکه خوراک مطمئن مورد نیاز پالایشگاه به مدت 100 سال تامین است، یادآوری کرد: بازار فروش آن در داخل و خارج کشور نیز برای سال‌ها تضمین شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای الحاق پالایشگاه آناهیتا به شهرک صنعتی مجاور، افزود: در این صورت پالایشگاه از 13 سال معافیت مالیاتی نیز برخوردار خواهد شد.

مصری معتقد است، مجموعه این عوامل نشان می‌دهد که پالایشگاه آناهیتا تحت هر شرایطی توجیه اقتصادی دارد.

وی اظهار کرد: اکنون نیز هیچ مقدمه‌ای برای شروع عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا روی زمین نمانده و فقط باید با پیگیری وزاری مربوطه و سهام داران کار شروع شود.

وی مهمترین مشکل پالایشگاه آناهیتا را عدم همکاری وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی مربوطه دانست و عنوان کرد: اکنون 66 درصد سهام پالایشگاه در اختیار وزارت رفاه است که قصد دارد با واگذاری سهم صندوق بازنشستگی به صندوق سرمایه‌گذاری نفت از این بار 66 درصدی رها شود.

وی همکاری بیشتر وزارت نفت را نیز به عنوان دومین وزارتخانه متولی پالایشگاه آناهیتا ضروری خواند.

مصری با اشاره به شروع عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا در چند سال قبل، ادامه داد: نزدیک به پنج سال پیش در مراسمی شاهد آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا بودیم، اما پس فردای همان روز وقتی به محل سایت پالایشگاه مراجعه کردم هیچکدام از ماشین آلات دیگر آنجا نبود و خبری از عملیات اجرایی ندیدم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به تیم مدیرتی توانمند کنونی پالایشگاه که سوابق کاری زیادی در این زمینه دارند هم اشاره کرد و گفت: اگر این تیم پراکنده شود دیگر هیج فرد توانمندی برای اجرای پالایشگاه نداریم.

مصری سپس به کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه هم اشاره کرد و یادآور شد: این کارخانه با شرایط موجود 100 سال دیگر هم توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلاش برای راه‌اندازی اسیدسیتریک تا کنون دو، سه مرتبه تکرار شده، عنوان کرد: این کارخانه با واردات شکر امکان رقابت نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: هرچقدر هم که تعرفه واردات اسیدسیتریک بالا برود، اما با ارزهای ارزانی که برای واردات این محصول در نظر گرفته می‌شود هیچ مشکلی برای ورود آن به کشور ایجاد نخواهد شد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار