دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: استان ایلام با دارا بودن قله ها و ارتفاعات مناسب همچنین کوهنوردان با تجربه با حمایت فدراسیون در آینده نزدیک میزبان صعودهای قهرمانی کشور می شود.
کد خبر: ۶۳۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 17 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام، محمود میرنوری اظهار کرد: کوهنوردی و صعودهای ورزشی برترین فدراسیون معاونت توسعه ورزش همگانی در کشور است.

وی با بیان اینکه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ایلام دارای رویکرد همگانی، صعودهای ورزشی و قهرمانی است، افزود: ایلام در این رشته پرمخاطب دارای ظرفیت های بسیاری است و کسب مقام های نخست و سوم این هیات در صعودهای کشوری نشان از فعالیت و موفقیت این رشته دارد.

میرنوری یادآور شد: اتفاقات خوبی در این رشته ورزشی در ایلام رخ داده و با انتخاب رئیس جدید باید فعالیت ها افزایش و این رشته به جایگاه شایسته خود برسانیم.

وی تاکید کرد: کوهنوردی ورزشی گروهی است که تنها صعود در اولویت نیست بلکه همراهی و تعامل حرف اول را می زند و اعضای گروه، با تجربه شرایط صعودهای سخت همراهان خود را تنها نمی گذارند.

میرنوری هدف از این مجمع را توسعه ورزش کوهنوردی، ارتقا سطح کیفی این رشته، استفاده بهینه از ظرفیت های استان، تدوین برنامه های کوتاه و بلند مدت، همکاری و تعامل سازنده ، شناسایی و پرورش ورزشکاران مستعد و همکاری با باشگاه های فرهنگی ورزشی عنوان کرد.

وی گفت: توسعه ورزش کوهنوردی نه تنها موجب گسترش نشاط اجتماعی بلکه علاقه میان مردم و محیط زیست را تقویت می‌کند و برای توسعه آن باید حمایت شود.

دبیر فدراسیون کوهنوردی افزود: برخی رشته‌های ورزشی نظیر کوهنوردی باعث تزریق نشاط اجتماعی می‌شود و دستاوردهای دیگری از جمله گسترش سلامت و توانمندی عمومی را به همراه دارد و توسعه این ورزش در خانواده‌ها یک تفریح نیز بشمار می‌رود.

وی اضافه کرد: رئیس هیات باید با مدیریت و برنامه ریزی این ورزش را توسعه و به اوج خود برساند و فدراسیون و اداره ورزش و جوانان نیز در حد توان از آن حمایت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: روسای هیات های ورزشی برای رفع مشکلات باید برنامه ها را تقویت، چالش ها را آسیب شناسی و مسیر ترقی را برای ادامه کار خود هموار کنند و به اهداف خود در راستای توسعه ورزش استان دست یابند.

حیدرزاده با بیان اینکه نقاط ضعف شناسایی و نقاط قوت را افزایش دهیم، افزود: برگزاری کلاس آموزشی و مربیگری از مطالبات مربیان و ورزشکاران است که می تواند با حمایت فدراسیون تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار