زینب امیدی مادر شهیدان عباس و صادق امیدی پس از سالها تحمل بیماری شامگاه دوشنبه در سن 80 سالگی به دیدار حق شتافت و به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۳۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 17 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام، وی به علت بیماری و کهولت سن بیش از 10سال ناتوان و زمین گیر شده بود و سرانجام شب گذشته به دیدار فرزندان شهیدش رفت و به جایگاه ابدی اش سفر کرد.

پیکر این مادر شهید با حضور اقشار مختلف مردم صبح امروز تشییع و در قطعه ایثار در جوار مزار شهدای گمنام شهر ایلام واقع در وادی بهشت رضا آرام گرفت.

وی دارای 6 فرزند پسر و سه فرزند دختر است که 2 تن از فرزندان پسرش صادق و عباس امیدی به درجه رفیع شهادت و دیگر پسرش یوسف امیدی هم به درجه جانبازی در دوران هشت سال دفاع مقدس نائل آمده اند.

شهید صادق امیدی سال 1338 در شهرستان ایلام متولد و پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی در دامن پر مهر مادر و دستان با سخاوت پدر توانست وارد مدرسه شود و تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم تجربی ادامه دهد، بعد از پیروزی انقلاب این شهید به عنوان پاسدار به خدمت سربازی اعزام و با شروع جنگ تحمیلی حضوری فعال در جبهه ها از خود نشان داد که سرانجام هفتم مهرماه 1359 در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید و به عنوان دومین شهید ایلام پیکر پاکش در جوار امامزاده علی صالح (ع) به خاک سپرده شد.

شهید عباس امیدی نیز 18 آبان سال 60 در حالی که تنها 16 بهار از عمرش گذشته بود در پی بمباران هوایی جنگنده های ارتش عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاک و بی گناهش در میان شعله های خودخواهی صدام و حامیانش به گونه ای سوخت که تنها از روی دندان هایش شناسایی شد.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار