استاندار ایلام گفت: ایلام منابع خدادادی فراوانی دارد اما مخاطراتی نیز دارد، مسائل قومی و قبیله ای هیچگاه به صلاح استان نبوده بلکه برای رسیدن به افقی روشن بایستی پا را از حصار قوم و قبیله بیرون گذاشت.
کد خبر: ۶۳۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 17 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه هم اندیشی مرکز مدیریت حوزه علمیه ایلام نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب اسلامی ممتاز و مهم ارزیابی و اظهار داشت: امام راحل (ره) نقطه وحدت و اتحاد مردم ایران اسلامی در آن زمانه بودند و در آن هنگام اقشار و توده های مختلف مردم خود را فرزند امام می دانستند و پشت سر او در مبارزه با طاغوت ایستادند.

وی یادآور شد: روحانیون ادامه دهنده راه ائمه اطهار (ع) هستند و آنان در دوران مبارزات قبل از انقلاب در هدایت و آگاهی سازی جامعه نقش بی بدیلی ایفا نمودند.

استاندار ایلام با تاکید بر نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و وحدت هستیم و در شرایط حاضر روحانیون می توانند با راهنمایی و ارشادات وحدت بخش خود باعث تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی کشور شوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: روحانیون همواره منادی وحدت و اسلام واقعی بوده اند و بایست این رسالت خطیر حفظ شود.

استاندار ایلام سپس گریزی به مسائل استانی داشت و گفت: امروز برای توسعه بایست اختلافات را کنار گذاشت و همه یکصدا و همدل در جهت توسعه استان گام برداریم.

سلیمانی دشتکی تنش و اختلاف را مهمترین آفت توسعه در استان قلمداد کرد و افزود: ایلام منابع خدادادی فراوانی دارد اما مخاطراتی نیز دارد، مسائل قومی و قبیله ای هیچگاه به صلاح استان نبوده بلکه برای رسیدن به افقی روشن بایستی پا را از حصار قوم و قبیله بیرون گذاشت.

سلیمانی دشتکی بر مشارکت مردم در ایجاد زمینه های سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: امروز سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده است و می بایست مواظب بود به بهانه های مختلف و بی جهت در مقابل سرمایه گذاری مانع ایجاد نکنیم.

وی از مردم درخواست کرد تا نقاط ضعف و قوت را با هم ببینند ، اگر یک ضعف یا ایرادی در جایی وجود دارد آن در حد و حدود خودش ببینیم و نیائیم آنرا به کل جامعه، دولت و نظام تعمیم بدهیم.

استاندار ایلام در پایان همه را به اتحاد و وحدت و همدلی دعوت کرد و گفت: مواظب باشیم به خاطر برخی مشکلات ذهن مردم را نسبت دولت، نظام و کشور خراب نکنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار