نماینده ایلام در مجلس ؛
نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اربعین بایستی به گونه ای تقسیم کار انجام شود که بخش خصوصی و مردم آن را اداره کنند و به هیچ وجه نیاز نیست ادارات موکب برپا کنند.
کد خبر: ۶۳۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 16 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جلال میرزایی اظهار کرد: برخی افراد بدون توجه به واقعیات در محافل مختلف عنوان می کنند که اربعین باید به یک فرصت تبدیل شود اما در مورد نحوه‌ی انجام این کار توضیحی نمی دهند.

وی تاکید کرد: انتظار مردم بجا و بحق است و اربعین باید به فرصتی برای توسعه استان تبدیل شود اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند.

نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از موانع تبدیل شدن اربعین به فرصت اقتصادی برای استان این است که نوع نگاه به اربعین در سطح ملی، اربعین را به یک مساله خاص تبدیل و از حالت عادی خارج کرده است.

میرزایی افزود: این مساله به نوعی ایدئولوژیک است و دولت بخشی از هزینه های آن را تأمین می کند که این مهم به مانعی برای اقتصادی شدن اربعین تبدیل شده است.

او گفت: این مساله باعث شده است مردم این استان نتوانند به صورت عادی و مشابه دیگر شهرهای مذهبی کشور از این فرصت برای آبادانی استان و افزایش درآمد خود استفاده کنند.

نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصمیمات سطح استانی در گذشته نیز اشتباه بوده است زیرا می بایست موضوع تعریف شده و تقسیم کار مشخص در خصوص این که چه خدماتی باید توسط مردم و چه خدماتی توسط دولت ارائه شود، انجام می شد.

او تاکید کرد: تنها در صورتی که جایگاه و نقش خود را به درستی تعریف کنیم امکان بهره مندی از فواید اقتصادی اربعین برای مردم این استان وجود خواهد داشت.

میرزایی خاطرنشان کرد: اگر چه اربعین باعث معرفی استان ایلام در سطح ملی شده است و در توجه به راه های استان تاثیر داشته اما انتظارات مردم را برآورده نکرده است.

وی تصریح کرد: اصلاح باید از موکب های دولتی شروع شود و لازم است خدمات ارائه شده به زائران توسط مردم و بخش خصوصی و در قبال وجه معقول و متناسب ارائه شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار