مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی ایلام از روند روبه رشد صنایع تبدیل ، تکمیل و فراوری محصولات بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: فعالیت موثر این واحدها زمینه ومبنای ایجاد یک بخش قوی از صنایع تبدیلی را در ایلام پی ریزی کرده است.
کد خبر: ۶۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 14 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سهراب پسندیده  اظهار کرد: 343 هزار و 151 تن انواع محصولات تکمیلی و تبدیلی سالانه در واحدهای صنعتی فعال در زیربخش های باغی، دامی و زراعی کشاورزی در استان ایلام تولید می شود.

وی مجموع واحدهای ثبت شده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان ایلام را 123 طرح فعال، نیمه وغیر فعال با میزان اشتغال زایی 866 نفر عنوان کرد.

مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی ایلام افزود: از این تعداد طرح 78 پروژه با اشتغال زایی 522 نفر و ظرفیت سالانه 230 هزار و 83 تن در سال فعال و 33 طرح با ظرفیت اشتغال زایی 222 نفر و ظرفیت تولید 80 هزار و 768 تن غیر فعال یا نیمه فعال هستند.

پسندیده یادآور شد: در حوزه باغی سه طرح تبدیلی و تکمیلی سردخانه ای با اشتغال زایی 25 نفر با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار تن در استان ایلام وجود دارد.

وی در مورد طرح های زیربخش دام و طیور هم گفت: در این حوزه 18 طرح با اشتغال 204 نفر و ظرفیت 78 هزار و 270 تن در سال ثبت شده که این طرح ها در بخش های خوراک دام، بسته بندی عسل، گوشت و مرغ، تولید فرآورده های شیری فعالیت دارند.

این مسئول افزود: بیشترین واحدهای احداث شده صنایع تبدیلی و تکمیلی در زیربخش زراعت است که در این حوزه 69 طرح با اشتغال زایی 415 نفر و ظرفیت تولید 180 هزار و 123 تن فعالیت دارند.

مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآوری کرد: در این صنایع فعالیت هایی چون برنج کوبی، بسته بندی بذر، خشکبار، سبزی، قند وشکر، تولید ترشی و شوری، ذرت خشک کنی، فراورده های روغنی (غیرفعال)، سیلوهای گندم صورت می گیرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار