مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بیش از 665 هزار زائر در سه ماهه اول سال جاری از مرز بین المللی مهران (ورود و خروج) به عتبات عالیات سفر کرده اند.
کد خبر: ۶۲۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 14 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه  با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار کرد: از این تعداد زائر بیش از 523 هزار نفر ایرانی و 142 هزار نفر اتباع خارجی بوده که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.

وی افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است.


دلخواه تاکید کرد: همچنین در مدت یاد شده (سه ماه اول سال) بیش از 2 هزار و 236 دستگاه انواع ماشین سنگین با تناژ بیش از 37 هزار تن کالا از پایانه مرزی مهران جابجا شده است.

 شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.

روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار