واکنش جلال میرزایی به قطع برق دراستان؛
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی :مدیران شرکت توزیع برق استان ایلام باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا شهرستانهای گرمسیری مهران ودهلران از شمول برنامه قطع برق خارج شوند.
کد خبر: ۶۲۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 11 July 2018

تابناک ایلام::این روزها گرمای کم سابقه هوا در استان از یک سو و قطع با برنامه وبی برنامه برق نقاط مختلف استان خصوصا شهرستانهای گرمسیری آن هم در دمای بالای 50 درجه، حسابی مردم را کلافه کرده است.

اگرچه افزایش دمای هوا ،لزوم صرفه جویی در مصرف برق را بیش از پیش ضروری نموده است ،اما گرمای غیر قابل تحمل و روی آوردن مردم به استفاده مداوم از وسایل سرمایشی ،مصرف وتولید برق کشور را به نقطه برابری رسانیده و شرکت توزیع برق راهی جز قطع برنامه ای و حتی خارج از برنامه برق  مناطق مختلف در اختیار ندارد.

شایدبتوان گفت که قطع دوساعت در روز برق در مناطق سردسیری و معتدل استان نسبت به نقاط گرمسیری قدری قابل تحمل است ،اما حقیقتا زندگی بدون کولر در روزهای سوزان وگرمای بالای 50 درجه مناطق گرمسیری نظیر دهلران ومهران حتی برای دقایقی سخت وطاقت فرسا خواهد بود.

لذا قطع مکرر برق در شهرستانهای مهران ودهلران دادِ مردم این مناطق را در آورده و تجدید نظر در مدیریت بهتر انرژی در این مناطق و پرهیز از قطع آن را به امری لازم وضروری تبدیل کرده است . از اینرو می طلبد مدیران شرکت توزیع برق استان در برنامه ریزی صورت گرفته، وضعیت دمایی این مناطق را لحاظ نموده ودر قطع برق این شهرستانها حساسیت بیشتری به خرج دهند.

موضوعی که حتی  واکنش نماینده استان در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون انرژی را بدنبال داشت . جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : مدیران شرکت توزیع برق استان ایلام باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا شهرستانهای گرمسیری مهران ودهلران از شمول برنامه قطع برق خارج شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روزها دمای هوا در شهرستانهای مهران ودهلران به بالای 50 درجه رسیده و قطع برق در چنین شرایطی برای مردم این شهرستانها منطقی به نظر نمی رسد.از اینرو باید از قطع برق این مناطق خودداری شود .

وی ادامه داد:اگر شرکت توزیع برق استان احساس می کنند در وضعیت توزیع برق مشکلی وجود دارد موضوع را به ما منعکس نمایند تا از طریق وزارت نیرو پیگیر رفع مشکلات باشیم.

وی همچنین در خصوص این موضوع که برخی موارد خاموشی خارج از برنامه‌ای که وزارت نیرو اعلام کرده اتفاق می‌افتد، گفت: این موضوع در جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی مطرح و گفته شد که وزارت نیرو باید در خصوص ساعات قطعی برق اطلاع‌رسانی انجام دهد تا مردم برنامه خودشان را برمبنای آن تنظیم کنند، پس انتظار این است که آقای اردکانیان در خصوص این موضوع به مردم پاسخگو باشد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مشکلات و نارضایتی مردم تا پایان تعطیلات نمایندگان ادامه پیدا کند، در نخستین جلسه کمیسیون انرژی این موضوعات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار