مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از کاهش هشت درصدی مددجویان کمیته امداد در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 12 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام، ضیاء رضایی گفت: با اجرای طرح هایی همچون اشتغال زایی برای نیازمندان هم اکنون آمار مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان ایلام به حدود هشت درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از مهمترین دلایل کاهش آمار مددجویان تحت حمایت این نهاد رسیدن به توانمندی و خوداتکایی بوده که عمده این کار نیز از طریق اجرای طرح های اشتغال زایی صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه موضوع توانمندسازی خانواده های مددجو هر ساله از برنامه های اصلی این نهاد است گفت: سال گذشته بیش از ۶۰۰ خانواده مددجو در استان ایلام با اجرای طرحهای اشتغال زایی به توانمندی رسیده و  از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند.

رضایی با تشریح بخشی از فعالیتهای این نهاد در شهرستان ایوان گفت: این شهرستان در زمینه اجرای طرحهای اشتغال،خدمات حمایتی و خدمات فرهنگی از شهرستانهای برتر استان بوده و امسال قرار است یک کانون فرهنگی دائم برای خدمت به مددجویان ایوانی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کند.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به این نهاد و مشارکت آنان در زمینه دستگیری از نیازمندان هر ساله در حال افزایش است گفت:خوشبختانه در رمضان امسال میزان مشارکت مردم در کمک به نیازمندان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به نحوه هزینه کرد کمکهای مردمی اشاره کرد و گفت: میزان صدقات و دیگرکمک های مردمی به صورت صد درصدی در همان شهرستان یا منطقه ای که کمک صورت می گیرد هزینه می شود.

روحیه کار و تلاش از دلایل عمده بیکاری در ایلام است

امام جمعه شهرستان ایوان نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات کمیته امداد گفت: این نهاد آخرین پناه مردم محروم و نیازمند در مواقع بروز مشکلات و گرفتاری ها بوده و در بسیاری از مواقع چنانچه خدمات و کمکهای این نهاد نباشد مردم با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

حجت الاسلام علی حیدری افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه برآورده شدن همه  نیازهای خانواده های محروم توسط کمیته امداد مقدور نبوده و لازم است سازمانهای دیگر هم در زمینه دستگیری از نیازمندان مشارکت و با این نهاد همکاری کنند.

وی گفت: استان ایلام دارای منابع و ظرفیتهای بزرگی در زمینه تولید،اشتغال و افزایش ثروت است که رونق گرفتن فرهنگ کار و تلاش در بین مردم می تواند مشکلات مردم این استان را به حداقل برساند.

امام جمعه ایوان ضعیف بودن روحیه کار و تلاش در این استان را از دلایل عمده بیکاری برشمرد و گفت: فعالیت بیشتر کمیته امداد در زمینه ارائه مشاوره های شغلی به مردم و فراهم نمودن زمینه آموزش های شغلی و مهارتی می تواند رونق بیشتر کار و تلاش را در این استان در پی داشته باشد.

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار