ازاینرو برای پیشگیری از تحمیل مشکلات ،مدیران شبکه توزیع برق استان با تهیه جدول زمانبندی وبرنامه خاموشی ها در سطح مناطق مختلف استان ،مردم را در جریان زمان قطع برق قرار دهند تاآنان نیز با این موضوع بهتر کنار آمده و امرو روز مره خود رابا برنامه قطع برق هماهنگ ومنطبق نمایند.
کد خبر: ۶۲۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 04 July 2018

تابناک ایلام ::در روزهای گذشته تابستان چهره واقعی خود یعنی روزهای گرم وسوزان را نشان داد.روزهایی که به دلیل افزایش فشار به شبکه توزیع برق کشور ودرراستای کاهش بار وهمچنین صرفه جویی درمصرف برق ،قطع برق مکرر نقاط مختلفی  از استان خصوصا حوزه شمالی آن را شاهد بودیم.

به هرحال باید بپذیریم با این وضعیت گرما و لزوم استفاده از وسایل خنک کننده تنها راهی که برای شرکت شبکه توزیع برق باقی مانده است ،همین خاموشی های برنامه ای در مناطق مختلف استان است .اگرچه می تواند تنها راه نباشد و قبلتر از اینها باید به دنبال راهکار بهتری بود، اما فعلا همین یک راه به صرفه ترین ودسترس ترین راه به شمار می رود.

دلیلی هم نمی بینیم که معترض این شیوه باشیم که چرا شرکت توزیع برق مبادرت به قطع برق می نماید!! ،زیرا آنچه را که این روزها در سطح کشور شاهدیم ،توسل به این شیوه است وماهم تافته جدا بافته نیسیتم.اما حداقل کاری که مدیران شبکه توزیع برق استان می توانند انجام دهند ؛اولا رعایت عدالت در قطع برنامه برق در مناطق مختلف استان است. ثانیا تهیه وابلاغ برنامه وجدول زمانبندی  دراین راستا است.البته مردم هم باید در مصرف برق قدری صرفه جویی را مدنظر داشته باشند.

مدیران شرکت توزیع برق استان قطعا براین موضوع اشراف دارند که این روزها بسیاری از امور مردم با تکیه بر الکتریسته وبرق انجام می شود .کسبه وبازاریان وصنوف مختلف به نحوی به صورت مستقیم ویا غیر مستقیم کار وبارشان به بود ونبود برق ارتباط دارد.

گاها هم پیش می آید افرادی نیز انجام کار یا برنامه ای را در دستور کار خود دارند که با قطع ناگهانی برق در کار آنان اخلال ایجاد می شود ،گاها نیز قطع ناگهانی وبدون اطلاع قبلی باعث تحمیل زیانهایی بر مردم ویا صنف خاص می شود .

ازاینرو برای پیشگیری از تحمیل مشکلات ،مدیران شبکه توزیع برق استان با تهیه جدول زمانبندی وبرنامه خاموشی ها در سطح مناطق مختلف استان ،مردم را در جریان زمان قطع برق قرار دهند ،تاآنان نیز  با این موضوع بهتر کنار آمده و  امور روزمره خود رابا برنامه قطع برق هماهنگ ومنطبق نمایند.

در حالی که روزانه شاهد خاموشی‌های گسترده در سطح کشور و به تبع آن در استان ایلام هستیم، ظاهرا مدیریت مصرف پیک مصرف برق در روز گذشته به بالای 56 هزار مگاوات رسید و رقم هشدار دهنده 56 هزار و 532 مگاوات در زمان اوج مصرف برق ثبت شد.

با توجه به گرم شدن دمای هوا در اکثر استان‌های کشور، ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کرده تا مردم به‌ویژه در مناطق گرمسیری نیز از نعمت برق برخوردار باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار