همین چند روز پیش به مسئولین استانداری ایلام گوشزد نمودیم که بمنظور صرفه جویی در مصرف انرژی با استناد به مصوبه دولت در ساعت کار ادارات تغییر ایحاد نمایند ،گویا گوش آنان پنبه زاری شده است ! درصورتیکه حتی استانهای سردسیر این مصوبه را اجرایی نموده اند کمکاکن خبری از تغییر ساعات کارادارات استان به گوش نمی سد.
کد خبر: ۶۲۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 04 July 2018

تابناک ایلام ::تابستان وارد روزهای گرم خودش شده ،خورشید تابان درخشنده تر از ماههای قبل بر زمین می تابد و جیوه دماسنج ها  از نیمه عبور کرده است . اما اینجا هیچ چیزی تغییر نکرده است ،هر روز که گرم تر می شود ،الگوی مصرف مردم بدتر وبدتر می شود.

ساعت اوج وغیر اوج مصرف ندارد ،از خروس خوان صبح تاشب واز شب تا سحر صدای غرش کولرهای آبی به گوش می رسد.کولرهایی که بدترین ابزار برای اتلاف انرژی برق محسوب شده واز سویی همچون حفره ای بزرگ ،آن هم در زمانی که بحران آب به نقطه تنش نزدیک شده است ،آب آشامیدنی سالم ما در خود می بلعد.

مسئولین هم بی خیال فردا و تبعات اجتماعی وامنیتی آن با ریختن ارقام میلیونی به جیب بازرگانی صدا وسیما برای ثانیه های گوشزد می کنند که " از مصرف خود بکاهید...."، فقط وفقط بخشنامه کاهش مصرف صادر می کنند ،اما درعمل با شباهت به همان حکایت موعظه آخوند وپاره نمودن فرش کثیف توسط عیال.....خودشان عامل بیشترین بی نظمی در مصرف انرژی شده اند.

همین چند روز پیش به مسئولین استانداری ایلام گوشزد نمودیم که بمنظور صرفه جویی در مصرف انرژی با استناد به مصوبه دولت در ساعت کار ادارات تغییر ایحاد نمایند ،گویا گوش آنان پنبه زاری شده است ! درصورتیکه حتی استانهای سردسیر این مصوبه را اجرایی نموده اند کماکان خبری از تغییر ساعات کارادارات استان به گوش نمی سد.

لازم به یادآوری دوباره نیست ،اما باز هم می گوییم ،ادارات ،دستگاههای حاکمیتی وغیر حاکمیتی ،بیشترین دستگاههای خنک کننده آن هم از نوع گازی آن را در اختیار دارند ،دراتاق برخی مدیران ومعاونین بیش از دو کولرگازی روشن است ،دستگاههای پرمصرف دیگری هم در ادرات فعالند،در هر اداره بیش از دهها کولر بزرگ آب روشن است ،اما خاموشی برنامه ای برق سهم مردم شده است !

بنابراین توصیه می شود دستورالعمل تغییر ساعات کاری ادارات هر چه سریعتر اجرایی شود ،چرا که کار کردن در ساعت های خنک صبح واز سویی تعطیلی ادارات در اوج گرما در کاهش مصرف برق وآب تاثیر بسزایی دارد ،حتی بیشتر از صرفه جویی ناشی از خاموشیهای  برنامه ای !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار