رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ماندگاری برجام دچار تردید اساسی شده و محاسبات و پیش فرض های قبل از آن به هم ریخته است؛ لذا باید طرحی نو درانداخت و روش جدیدی در پیش گرفت.
کد خبر: ۶۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 01 July 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس در نشست علنی امروز و در نطق میان دستور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه مجلس نباید نماد تردید و ناامیدی باشد، اظهارداشت: اقتصاد ایران سالهاست که از بیماری های مزمن فراوانی نظیر رکود و نقدینگی، فساد اداری، رانت خواری، قاچاق کالا، خام فروشی نفت و مشکلات بانکی رنج می برد.

وی ادامه داد: هر بار که به حوزه های انتخابیه سرکشی می کنیم، این مشکلات را از زبان مردم می شنویم و نمی توانیم مرهمی بر زخم های آنها باشیم؛ اگر سالهای قبل ناپایداری مناسبات جهانی را پیش بینی می کردیم، امروز آسیب کمتری می دیدیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ماندگاری برجام دچار تردید اساسی شده و محاسبات و پیش فرض های قبل از آن به هم ریخته است؛ لذا باید طرحی نو درانداخت و روش جدیدی در پیش گرفت.

رضایی کوچی ادامه داد: به نظر می رسد با توافق همه عناصر سیاسی و اقتصادی با محوریت مقام معظم رهبری می توان به وضعیت مطلوب دست یافت.

وی در ادامه به بیان چند اقدام ضروری برای حل مشکلات کشور پرداخت و گفت: جدیت نهادهای نظارتی در جلوگیری از گسترش فساد اداری، ثبات در تصمیمات اداری از قبیل تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه، واگذاری امور مدیریتی به جوانان خلاق و مبتکر به جای بازنشستگان که بعضا توان جسمی هم ندارند، از جمله این اقدامات فوری است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: حوزه مسکن در کشور بیمار شده و گرانی آن آزاردهنده شده است؛ با تولید مناسب مسکن هم اشتغال ایجاد می شود و هم مانع تراکم مشکلات در این بخش می شویم.

رضایی کوچی در ادامه با تاکید بر ضرورت مردمی زیستن مسئولان، گفت: زیبنده این نظام نیست که فاصله میان مردم و مسئولان زیاد باشد؛ چه دلیلی دارد فرزندان مسئولان خارج از کشور درس بخوانند، کار کنند و تجارت کنند؟

وی یادآور شد: افرادی که در ثبت سفارش خودرو با رانت اطلاعاتی یک شبه میلیاردها تومان به جیب زدند یا کسانی که در طی روز هزاران سکه خریدند، چه کسانی هستند؟ اینها را به مردم معرفی کنید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز شاهد وادادگی و بی عملی برخی مسئولان در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و برخی از آنها حتی حوصله ندارند که به شهرستان ها سرکشی کنند؛ برای پیروزی در این جنگ اقتصادی باید رفتار مجاهدانه داشت و مانند امثال شهید همت رفتار کرد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار