معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: استقرار میز خدمت در دستگاههای استان در واقع شروعی برای فعالیت دولت الکترونیک است که باید به عنوان یک فرصت در نظام اداری دنبال شود.
کد خبر: ۶۲۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 01 July 2018

علی زینی وند در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال جاری گفت: هدف از اجرای طرح میز خدمت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ، جلوگیری از فساد اداری و سرگردانی مردم در سازمان ها و مجموعه هایی است که نیاز به خدمت دارند.
وی افزود: اجرای این طرح در واقع به پیچیدگی های نظام اداری کشور و دستور مستقیم ریاست جمهوری برای حل این مشکلات و فهم اراده بالای ایشان برای اصلاح آنهاست که باید برای آسیب شناسی طرح و شناسایی موارد ابهام انگیز آن توجه ویژه صورت گیرد.
معاون استاندار یزد با تأکید بر لزوم تلاش صدا و سیما، رسانه ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر معرفی و تبیین اهداف این طرح با مردم خاطرنشان کرد: لازمه اجرای موفق هر طرحی اقناع سازی و اطلاع رسانی مناسب نسبت به جنبه های مختلف آن موضوع است که باید علاوه بر این کار زمینه اعتماد بیشتر مردم به دولت و نظام را فراهم کنیم.
زینی وند ، سه هدف اصلی از استقرار میز خدمت را تکریم ارباب رجوع ، جلوگیری از فساد اداری و جلوگیری از سرگردانی مردم در دستگاهها عنوان کرد و افزود: اجرا و تحقق این اهداف ، زمینه موثری برای ورود به اجرایی شدن اهداف دولت الکترونیک است و یزد می تواند در این خصوص و اجرای موفق آن ، الگویی در اجرا و استقرار دولت الکترونیک باشد.
وی با اشاره به خستگی مردم از بی اعتمادی برخی از طبقات مردم به سیستم فعلی اداری کشور خاطرنشان کرد : در این شرایط ، گسترش بی اعتمادی در کشور بالاترین خیانت به نظام است همین دلیل باید با مشورت گرفتن از دیدگاه دانشگاهیان و متخصصان ،ایده های خوب اجرایی شوند.
این مسئول در عین حال با تاکید بر لزوم بکارگیری افراد موثر و توجیه در ایجاد میز خدمت برای تسهیل درخواستهای ارباب رجوع گفت: اگر خدماتی نیاز به مذاکره و حضور به واحدهای مختلف سازمانی داشته باشد ، نه تنها میز خدمت مانعی برای آن نیست و با دستگاه مانع ورود ارباب رجوع برخورد می شود بلکه آن فرآیند ، با رسرعت بیشتری حل خواهد شد.
معاون استاندار یزد تأکید کرد: دستگاهها بااجرای میز خدمت در حال تمرین برای ورود به دولت الکترونیک هستند به همین دلیل تمامی دستگاههای دولتی موظف به ایجاد میز خدمت و استقرار کارشناس متخصص برای رفع مشکلات مردم هستند.
زینی وند با بیان اینکه هیچ دستگاهی اجازه ندارد با بی تدبیری مانع ورود ارباب رجوع به داخل اداره شود ، تصریح کرد: از هیچ دستگاهی استقرار نیافتن میز خدمت در هفته های آینده پذیرفته نیست و سازمان مدیریت بزودی گزارش عملکردها را ارائه دهد.
وی بر لزوم توجه به تمرکززدایی و واگذاری فعالیت ها در رده کارشناسی و کمیته های تخصصی تأکید کرد و گفت: برنامه ها و مسائل در کمیته ها ، پخته تر می شود و شورای راهبری توسعه مدیریت استان به تصویب و جنبه قانونی شدن آن کمک می کند بنابر این تا جای ممکن باید فعالیتها به کمیته ها تفویض شود.
بر اساس ابلاغ دولت، از ابتدای تیرماه سال 1397 ارائه خدمت به مردم در دستگاه های دولتی از طریق میز خدمت خواهد بود. 
بر همین اساس از ابتدای تیرماه سال 97 با هدف الکترونیکی کردن ارائه خدمات و استقرار دولت الکترونیک و ارتقا کیفیت خدمت رسانی به مردم در تعدادی دستگاه های اجرایی استان مستقر شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار