براساس این مصوبه که سال گذشته به استانداری های 9استان ابلاغ نموده است ،هیات دولت با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان، به استانداران ۹ استان که شهرهای زیر مجموعه آنها ، دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، این اختیار را داد که ساعات کار فعالیت دستگاه های اجرایی در استان های خود را تغییر دهند.
کد خبر: ۶۲۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 28 June 2018

تابناک ایلام::هفت روز از آغاز فصل گرم وسوزان تابستان می گذرد.دربسیاری ویااکثر  مناطق استان فصل گرما با تمام نمود و مظاهرش احساس می شود.گرما به شکل سرکشی روزها را در نوردیده و تاب وتحمل ها درمقابل دمای هولناک این روزهای بسیاری از مناطق استان به حداقل رسیده است.

تنها راه نجات از مشقتها و سختی های آفتاب سوزان وگرمای طاقت فرسای روزهای گرم تابستانی ،دست بردن به کلید کولرها وپناه گرفتن در خنکای اتاق های کار ادارات ویا اتاق های استراحت منازل است . فشارها بر شبکه برق استان هم تنها یک راه برای متولیان باقی گذاشته است " کنترل وکاهش مصرف از طریق قطع برنامه ای برق مناطق مختلف استان" . ممکن است این شیوه تاحدودی کارساز باشد اما کاری نتیجه بخش ونهایی محسوب نمی شود ،چون که قطع مکرر برق ،این روزها نه تنها زندگی درروزهای گرم تابستان را سخت نموده، بلکه بر امورات اداری و کسب وکار مردم نیز سایه افکنده است.

در حالیکه بیشترین برق مصرفی استان وکشور متوجه دستگاههای دولتی با حجم وسیعی از دستگاههای برقی خصوصا کولرهای گازی و اسپلیتهای رنگارنگ اتاق های پرتعداد ادارات است .در حالیکه تعرفه برق مصرفی ادارات نسبت به سایر صنف پایین تر است ،حتی اگر  پایین ترهم نباشد ،مشکلی در پرداخت هزینه برق دیده نمی شود ویا لااقل از جیب کارکنان پرداخت نمی شود ،این جذابیت باعث شده تا بیشترین مصرف برق در استان وکشور از ناحیه دستگاههای اجرایی صورت پذیرد . اما از سویی مشکلات ناشی از  این مصرف بالا،به شکل قطع برق دامن مردم را گرفته است.

این درحالیست دولت بمنظور کنترل مصرف برق و کاهش فشار بر شبکه برنامه های ویژه ای را تدوین و به عنوان مصوبه به استانداری چندین استان از جمله استان ایلام ابلاغ نموده است .اما باوجود افزایش دمای استان از حد تعیین شده ،این ابلاغیه هیات دولت مورد توجه قرار نگرفته است مصوبه ای که می توان از بار مصرف تحمیلی به شبکه برق استان کاسته و از عواقب ناشی از قطعی های مکرر برق در مناطق مخنلف استان نیز بکاهد .

براساس این مصوبه که سال گذشته به استانداری های 9استان ابلاغ نموده است ،هیات دولت با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان، به استانداران ۹ استان که شهرهای زیر مجموعه آنها ، دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، این اختیار را داد که ساعات کار فعالیت دستگاه های اجرایی در استان های خود را تغییر دهند.

اعضای هیات دولت دراین مصوبه ،با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان ، با جابجایی ساعات کار به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، دولت به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز در شهرهایی از استان های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، اختیار داد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به ساعت ۳۰ :۶ صبح تا ۳۰ :۱۳ تغییر دهند.

انتظار می رود مدیران شرکت توزیع برق استان به جای دست بردن در کنتاکتور قطع برق وتحمیل مشکلات فراوان بر مردم وصنوف مختلف ،اجرایی شدن این مصوبه مهم را از استانداری ایلام خواستار شودند ،مصوبه ای که قطعا اثرگذاری زیادی در کاهش مصرف برق استان به دنبال خواهد داشت .

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار