استان ایلام به عنوان یک استان محروم فاصله بسیار زیادی با استا نهای توسعه یافته در همه زمینه ها دارد این فاصله باتوجه به وجود پتانسیل های عظیم در همه حوزه هامختلف پذیرفتنی نسیت چراکه بیش از 90درصد نفت وگاز غرب کشور در استان ایلام تولید می شود ولی متاسفانه فقر ،محرومیت ،بیکاری ،حاشیه نشینی ومعظلات اجتماعی در آن بیداد می کند وتاکنون دولت ها نتوانسته اند توسعه ورفاه را برای مردم استان مرزی فراهم کنند
کد خبر: ۶۲۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 23 June 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور ::با فرارسید ایام تابستان اوقات فراغت یکی از دغدغه های اصلی جامعه تبدیل می شود چرا فراهم نبود زیر ساخت ها ونبود امکانات برای گذارندن اوقات فراغت در کشور بخصوص استانهای کمتر توسعه یافته  سبب شده زمینه اوقات فراغت برای جوانان فراهم نشود ودر این راستا خانواده ها در تلاش هستند با پرداخت هزینه گزاف زمینه برای گذراندن اوقات فرزندان خود فراهم کنند ،هزینه هایی که در سبد خانوار دیده نشده است  هرچند مسئولان هم در این راستا اقدماتی انجام می دهند ولی کمبود امکانات رفاهی ، وعدم برنامه ریزی مناسب ومتناسب با خواست جوانان سبب شده که این اقدمات بسیار مورد توجه آنها قرار نگیرد .

استان ایلام به عنوان یک استان محروم فاصله بسیار زیادی با استا نهای توسعه یافته در همه زمینه ها دارد این فاصله باتوجه به وجود پتانسیل های عظیم در همه حوزه هامختلف  پذیرفتنی نسیت چراکه بیش از 90درصد نفت وگاز غرب کشور در استان ایلام تولید می شود ولی متاسفانه فقر ،محرومیت ،بیکاری ،حاشیه نشینی ومعظلات اجتماعی  در آن بیداد می کند وتاکنون دولت ها نتوانسته اند توسعه ورفاه را برای مردم استان مرزی فراهم کنند

استان ایلام به عنوان استان جوان در بین استانهای کشور  شناخته شده است ولی عدم برنامه ریزی ونگاه توسعه گرایانه به این استان از سوی مسئولان کشوری واستانی سبب شده که اکثرجوانان  این استان راهی غربت شوند تا توانسته باشند مخارج زندگی خانواده های خود را تامین کنند  

متاسفانه استان ایلام تنها استانی در کشور است که سالن سینما وسالن های فرهنگی و ورزشی مدرن برای گذراندن اوقات فراغت جوانان وحتی خانواده ها در آن یافت نمی شود وتنها سهم مردم این استان اندک سالن های ورزشی وفرهنگی فرسوده است که حضور در آنها به خاطر مشکلات سرمایشی وگرمایشی وعدم امکانات متناسب با خواست مردم باعث شده جوانان وخانواده ها قید اوقات فراغت خود را بزنند عدم برنامه ریزی مسئولان کشوری واستانی در خصوص پرداخت وجذب اعتبارت برای این استان کوچک آنقدر بی اهمیت است که پرداخت اعتبارات را به دقیقه نود موکول میکنند واین نشان از بی اهمیتی آنها به استان ایلام است.

  متاسفانه پرداخت اندک اعتبارت در برخی ادارت کل از سوی سازمان مدیریت کشور درست زمانی اتفاق می افتد که مسئولان باید زمینه اوقات فراغت جوانان استان را فراهم کنند هرچند مسئولان ورزش وجوانان به عنوان متولی جوان دراین سالها آن طور که باید وشاید در زمینه اقدم مناسبی انجام نداده است  به گونه ای که صدای اعتراض برخی از ائمه جمعه استان در خصوص عدم برنامه ریزی آنها درخصوص مشکلات ناشی از تعمیر فضای های ورزشی  در تریبون نماز جمعه به گوش می رسد متاسفانه عدم توجه مسئولان کشوری و مسئولان استانی سبب شده تخریب وتعمیر استخر ها و فضای های ورزشی  برخی شهرستانهای استان در درزمان تابستان اتفاق افتاده است این درحالی است که مسئولان باید زمینه برای پرکردن اوقات فراغت فراهم کنند در این راستا گفتگویی با مدیر کل ورزش وجوانان استان وکارشناس مسائل اجتماعی وشهروندان داشته ایم .

مدیر کل ورزش وجوانان استان ایلام گفت : اکثر فضای های ورزشی بخصوص استخر های شنا در برخی از شهری استان نیازمند تعمیرات اساسی بودند .

بهروزحیدری زاده ددرگفتگو با تابناک اظهار داشت :باتوجه به اینکه برخی اماکن ورزشی واستخر های در سطح استان وضعیت نامناسبی قرار داشتند در این راستا با کار کارشناسی میزان اعتبارت مورد نیاز برای تعمیر ومرمت آنها درسال گذشته برای تخصیص اعتبار مورد نیاز به کمیته برنامه ریزی ارسال کردیم .

وی بیان داشت : عدم تخصیص به موقع از سوی سازمان مدیریت کشور وابلاغ آن در ابتدای سال جاری باتوجه به اینکه پایان سال مالی تیرماه است ما به ناچار برای جذب اعتبارت استخر های برخی شهرستانها واماکن آنها را برای تعمیرات اساسی تخریب کردیم .

مدیر کل ورزش وجوانان استان ایلام افزود : برابر کارشناسی های انجام شده تعمیر ومرمت استخر شهرستان های دهلران ،دره شهر ، چرداول ، وبخش عمده از سالن های ورزشی سطح استان 5میلیارد تومان مصوب شده  که از این میزان حدود 3میلیارد تومان تخصیص یافته است که بخشی از این تخصیص اوراق مدت دار است .

حیدری زاده  تصریح کرد : با برنامه ریزی های انجام شده چندین اکیپ کار تعمرات در شهرستانهای استان را دنبال می کنند وتا اول تیرماه کار بازسازی وتعمیرات آنها به اتمام خواهد رسید .

وی اظهار داشت : باتوجه به اینکه امسال در پایان سال مالی اعتبارات ابلاغ شدند برای جلوگیری از برگشت این اعتبارت به ناچار مجبور شدیم که در این مقطعه زمانی کار تعمیرات را انجام بدهیم .

مدیر کل ورزش وجوانان استان ایلام عنوان کرد : طبق برنامه زمان بندی  تعمیرات استخرها ومکان های ورزشی تا تیرماه  تکمیل خواهند شد وانتظار داریم مردم در این خصوص همکاری با مجموعه ورزش وجوانان استان تا تکمیل این پروِه ها داشته باشند .

حیدری زاده  گفت : در ابتدی کارافزیش برخی از اجناس سبب شد که کار با تاخیر صورت بگیرد ولی با مدیرت وبرنامه ریزی که در این خصوص انجام شد مشکلات مرتفع شدند .

کارشناس مسائل اجتماعی گفت : اوقات فراغت مجموعه از فعالیتهای گفته می شود که فرد با رضایت خاطر برای استحراحت، سرگرمی ،آموزش ومشارکت اجتماعی با رضایت خاطر خود شرکت می کند .

خدیجه آبسالان در گفتگو با تابناک گفت : در استان ایلام برای گذارندن اوقات فراغت اقدمات صورت گرفته است ولی همچنان مشکلاتی  در این راستا وجود دارد .

وی بیان داشت : مهترین مشکلات اوقات فراغت در استان ایلام عدم برنامه ریزی اوقات فراغت در طول سال نه فقط فصل خاص (تابستان ) کمبود امکانات رفاهی ،آموزشی وعدم هماهنگی دستگا های متولی در زمینه اوقات فراغت سبب شده که مشکلاتی در این خصوص وجود داشته باشد .

این استاد دانشگاه اظهار داشت : بدون شک اگر مسئولان در زمینه اوقات فراغت به صورت اصولی وعلمی برنامه ریزی کنند ما شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهیم شد

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان داشت : خانواده به عنوان کانون اساسی شکل گیری شخصیت فردی وهمچنین شکل گیری علایق ،سلایق وخلاقیت های فردی می تواند باتوجه به شخصیت ، روحیات وخواسته های فرزندان خود بهترین کمک در زمینه اوقات فراغت داشته باشند واین امر زمانی محقق می شود که بستر های لازم در جامعه فراهم باشد .

آبسالان گفت : برابر داده های پژوهشی رابطه بیکاری ،یاس ،نا امیدی ،عدم برنامه ریزی هدفمند در زندذگی ،زمینه معظلات اجتماعی همچون اعتیاد خودکشی وانحرافات اجتماعی  را به دنبال دارد .

این استاد دانشگاه اظهارداشت : برنامه‌ریزی‌هادر زمینه اوقات فراغت باید به  گونه‌ای باشد که علاوه بر شکوفایی استعدادها و توانایی‌های کودکان و نوجوانان را فر اهم کند.

تخریب استخر شنا در ایام تابستان منطقی نیست

یکی از شهروندان استان ایلام گفت : متاسفانه در فصل تابستان 2صمسئولین اقدام به تخریب استخرهای شنا کردند .

روح الله کرمی در گفتگو با تابناک گفت : بعد از تعطیلی مدارس دغدغه همه خانواده ها پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود است .

وی بیان داشت : سالهاست درا یام تابستان همراه فرزندم به استخر شنا میرویم ولی متاسفانه امسال استخرخ شنا را درست در ایام تابستان تخریب کردند که این کار خیلی منطقی نیست .

این شهروند ایلامی افزود : متاسفانه عدم امکانات رفاهی وتفریحی لازم در سطح استان سبب شده در ایام تابستان دغدغهپرکردن اوقات فراغت  فرزندان خود  را داشته باشیم .

وی گفت : باتوجه به علاقه فرزندم به شنا مجبور هستم برای پرکردن اوقات فراغت وی  به رودخانه های اطرف استان مراجعه کنم که بسیار خطر ناک است.

کرمی گفت : انتظار است که مسئولان برای تعمیر یا تجهیزت فضای های ورزشی قبل از فصل تابستان اقدام کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار