معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار:
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گفت: آموزش و پرورش نقش موثر و مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.
کد خبر: ۶۲۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 23 June 2018

آموزش و پرورش نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش تابناک قزوین،"علیرضا آشناگر " ساعتی پیش در جلسه توسعه ی مشارکت های مردمی با بیان این مطلب افزود: با توجه به تاثیر مهمی که آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد برنامه ریزی و اجرای طرح های این حوزه در سلامت اجتماعی بسیار موثر است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نقش آموزش و پرورش را در شکل گیری شخصیت آینده سازان جامعه بسیار موثر دانست و افزود:با عنایت به این امر که پایه ی اصلی تربیت دانش آموزان دردوران ابتدایی و دبستان شکل می گیرد، اگر این امر به درستی انجام شود نگرانی در خصوص آینده دانش آموزان وجود نخواهد داشت.


آشناگر در ادامه سخنان خود برضرورت همراهی دستگاههای اجرایی در اجرای طرح های آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از مواد مخدر و سایر معضلات و آسیب های اجتماعی تاکید کرد.


وی تاکید کرد: اطلاع رسانی موثربه خانواده ها امر بسیار مهمی است که بایستی در برنامه های آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد ودر این راستا بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی،شبکه های اجتماعی داخلی ورسانه های جمعی در خصوص آموزش اولیاء در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی راهکار موثری است که بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


آشناگر اضافه کرد: می توان با بهره مندی از ظرفیت شبکه های اجتماعی ارتباط دوسویه ای را با جوانان و نوجوانان برقرار کرد و از این طریق آنان را به انواع آسیب های اجتماعی آگاه ساخت.


معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداردر بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حساس شدن اولیاء دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای برنامه ها و طرح های خود لازم است که به جلب مشارکت اولیاء و خانواده های دانش آموزان نیز توجه داشته باشد زیرا این امر باعث می شود تا در برنامه های خود موفق تر باشد.


در این جلسه گزارشی از طرح های اجرا شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه شد.
اجرای طرح مراقبت اجتماع محور،طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر با مشارکت وزارت کشور و شورای مبارزه با مواد مخدر استان و طرح همکاری خانه و مدرسه از جمله اقدامات اجرایی در استان قزوین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار