همزمان با هفته جهاد کشاورزی و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بزرگترین مجتمع فعال پرورش و تولید قارچ ارگانیک جنوب شرق کشور در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان با حضور جمعی از مدیران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۲۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 22 June 2018

مدیرعامل شرکت تولید قارچ پارس در آیین افتتاح این طرح گفت: امروز فاز اول بزرگترین واحد تولید فعال قارچ ارگانیک جنوب شرق کرمان با ظرفیت روزانه یک تن و سالانه 360 تن قارچ به بهره برداری رسیده است.
احمد رضا محمدی سلیمانی افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 6 هزار و 370 مترمربع و اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال در مدت 13 ماه ساخته شده است.
وی میزان اشتغالزایی این مجموعه زا در شرایط فعلی 52 نفر عنوان کرد که 35 نفر به صورت دائم و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
مدیرعامل شرکت تولید قارچ پارس اظهار داشت: در ساخت این واحد تولیدی از تکنولوژی های جدید و استاندارد استفاده شده است تا شرایط برای پرورش قارچ سالم فراهم شود و تولید قارچ در این واحد تولیدی به شیوه ارگانیک و بدون استفاده از سموم، قارچ پرورش و تولید می شود.
وی گفت: هم اکنون قارچ بسته بندی و فله و فراوری ان به صورت پودر قارچ در 10 سالن این واحد تولیدی در حال انجام است.
محمدی سلیمانی ادامه داد: در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار فاز دوم این واحد تولیدی را در زمینه سایر فرآورده های تولیدی مانند کنسرو قارچ، قارچ و ذرت و غیره راه اندازی کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر قارچ دکمه ای در این واحد تولید می شود که مشغول آزمایش برای تولیدقارچ های رنگی برای نخستین بار در جنوب شرق کشور هستیم.
کارآفرین کرمانی با بیان اینکه محصولات این واحد به داخل استان و برخی استان های همجوار ارسال می شود تصریح کرد: صادرات محصولات این واحد تولید قارچ به کشورهای همسایه از برنامه های آتی است.
وی بیان کرد: درصدد هستیم تا در زمینه تولید مواد اولیه پرورش قارچ نظیر کمپوست، در داخل استان به خودکفایی برسیم.
محمدی سلیمانی تاکید کرد: تولید نان و خمیر قارچ که مصرف دارویی دارد را در برنامه داریم که امیدواریم مسئولان استان از از این پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت های لازم را داشته باشند.
شهرک صنعتی شماره 2 کرمان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی واقع شده است.
این شهرک در 940 هکتار احداث شده است که حدود 400 واحد صنعتی و تولیدی در آن فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار