رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال بیش از ۲۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان مورد رسیدگی قرار می گیرد که این امر کاری بسیار دشوار است.
کد خبر: ۶۲۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 21 June 2018

رسیدگی سالانه به ۲۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی قزوین/هدف از قبول مسئولیت ها باید جلب رضایت مردم و شهدا باشد

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام قدرتی در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان با مردم شهر شریفیه اظهار کرد: شهید بهشتی با اخلاق و تکلیف محوری و زیر پرچم ولایت برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن جان خود را نثار کرد و بیشترین هجمه ها و تهمت ها را به جان خرید تا به تکلیف خود عمل کند.

 وی افزود: مردم شهر شریفیه با تقدیم ۶۰ شهید، ۱۰۰ جانباز و سه آزاده برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی همت کردند، پس با این شرایط می توان شریفیه را شهر شهیدان نامید.

هدف از قبول مسئولیت ها باید جلب رضایت مردم و شهدا باشد

 رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: هدف از قبول مسئولیت ها باید جلب رضایت مردم و شهدا باشد و امروز همین شهیدان بر اعمال یکایک ما ناظر هستند و باید تلاش کنیم از مسیر ارزش ها و آرمان ها انقلاب خارج نشویم.

این مقام مسئول اعلام کرد: شهدا با نثار خون خود حجت را بر ما تمام کردند و حالا ما وظیفه داریم در مقابل استکبار و دشمنان راه شهیدان را ادامه دهیم و با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت (ع) و شهدای جمهوری اسلامی ایران در مسیر درست گام برداریم و همه اقشار جامعه را با این مسیر الهی آشنا کنیم.

 قدرتی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی و جرائم به شدت و به اشکال گوناگون همچون اعتیاد، بیکاری، طلاق و غیره در حال افزایش است و این آسیب ها مربوط به قشر خاصی نیست و روزی شاید گریبان گیر کسانی خواهد شد که انتظارش را نداشتند.

به گفته وی،در سال بیش از 200 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان مورد رسیدگی قرار می گیرد که این امر کاری بسیار دشوار است و وقت زیادی را از دستگاه قضایی می گیرد و گاهی موجب نارضایتی مردم می شود.

در حال حاضر مهمترین مشکل جامعه قانون گریزی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به نقش اساسی بزرگان و ریش سفیدان در کاهش اختلافات میان مردم افزود: امروز شاهد تشکیل پرونده هایی در دستگاه قضایی هستیم که اصلا لزومی به مراجعه به محاکم قضایی در آن دیده نمی شود و با کمی گذشت، صبر،  خویشتنداری، مشورت و مراجعه به ریش سفیدان می توان بدون مراجعه به دستگاه قضایی آن مشکل را برطرف کرد.

 وی با ابراز نگرانی از افزایش طلاق افزود: معضل طلاق حتی در شهر ها و روستاهای کوچک رو به افزایش است که این میزان ثبت طلاق در کشور جای نگرانی دارد و لازم است خانواده ها به موضوع ازدواج فرزندان خود توجه ویژه ای داشته باشند تا درگیر چنین آسیب اجتماعی ناگواری نشوند زیرا وقوع طلاق آسیب های جبران ناپذیری دیگری را برای زوج و زوجه و حتی خانواده آنها به دنبال دارد.

 قدرتی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل جامعه قانون گریزی است که از این موضوع می توان به عنوان اصلی ترین آسیب اجتماعی نام برد و باید بدانیم که هم مردم و هم مسئولان با حرکت در مسیر قانون می توانند بسیاری را از معضلات و مخاطرات اجتماعی را برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار