کد خبر: ۶۲۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 21 June 2018

برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال در روسیه توجه بسیاری را به این کشور جلب کرده است.همراه ما باشید تا با پنج شهر برتر روسیه که میزبانی این رقابتها را بر عهده دارند بیشتر آشنا شوید.

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ در صدر جدول ما قرار دارد. این شهر که "پنجره ای به غرب" لقب گرفته حدود سیصد سال پیش توسط پتر کبیر بنا شده و بدون شک زیباترین شهر در سراسر روسیه است. سن پترزبورگ که در گذشته پایتخت روسیه بوده صحنه بعضی از اثرگذارترین رویدادهای تاریخ این کشور است. از آن میان میتوان به یورش به اقامتگاه تزار در اکتبر 1917 که باعث به قدرت رسیدن لنین شد اشاره کرد.

علاوه بر غنای شهر در زمینه ساختمانهایی با سبک معماری مربوط به قرن هجدهم، سن پترزبورگ یکی از زیباترین متروهای جهان را نیز به خود اختصاص داده که عمیق ترین ایستگاه مترو جهان (در عمق 85 متری از سطح زمین) نیز متعلق به آن است.

ناگفته نماند که شمالی ترین استادیوم جام جهانی (و دیدنی ترین آنها) نیز در سن پترزبورگ قرار دارد. این استادیوم که توسط معمار ژاپنی کیشو کرورساوا طراحی شده، از نظر ظاهری شبیه به سفینه ای فضایی است که در جزیره کرستوفسکی به زمین نشسته است. این ورزشگاه خارق العاده میزبان هفت بازی جام جهانی خواهد بود.

مسکو

در فهرست حاضر، مسکو دومین مکان را به خود اختصاص داده است. این شهر که پایتخت کنونی بزرگترین کشور جهان به شمار میرود، سرشار از جاذبه هاییست که در فاصله میان بازی های میتوانید از بازدید آنها لذت ببرید.

میدان سرخ و کاخ کرملین که دژی مستحکم با پنج کلیسا بوده و پایگاه ولادیمیر پوتین نیز به حساب می آید، در قلب مسکو قرار دارند. در نزدیکی کاخ نیز آرامگاه لنین قرار دارد که پیکر اولین رهبر جماهیر شوروی هنوز هم در آنجا به نمایش گذاشته شده است.

مسکو بعضی از بهترین هتلهای جهان را در خود جا داده و در صورتی که از نظر مالی با محدودیتی روبرو نیستید، بهترین گزینه برای شما هتل ریتز کارلتون است. این هتل با اتاقهای بزرگش به نوعی یکی از نمادهای مسکو به شمار میرود. سالن غذاخوری هتل که بر بام آن قرار دارد، نوشیدنی ها و غذاهای متنوع و همچنین چشم اندازی خارق العاده از شهر را در اختیار میهمانان قرار میدهد.

ورزشگاه لوژینکی که با ظرفیت 80000 نفر بزرگترین ورزشگاه روسیه به شمار می رود، در مسکو قرار دارد. این ورزشگاه که در گذشته استادیوم مرکزی لنین نام داشت به عنوان نمادی از غرور شوروی پس از کسب 71 مدال در المپیک 1952 هلسینکی ساخته و در سال 1956 افتتاح شد.

سوچی

سوچی اقامتگاهی ساحلی در قلب منطقه ریویرای روسیه قرار دارد و به همین دلیل هواداران فوتبال میتوانند بخش قابل توجهی از وقت خود را در ساحل سپری کرده و از نور خورشید لذت ببرند. بیشتر افرادی که به این منطقه سفر میکنند معمولا توان مالی اقامت در هتلهای مجللی که در وعده صبحانه خاویار سرو میکنند را نداشته و اقامت خود را در مراکز کم هزینه ای سپری میکنند که تاسیس آنها به دوران اتحاد جماهیر شوروی باز میگردد.

از جاذبه های گردشگری منطقه میتوان به ویلای ییلاقی استالین، رهبر سابق کشور اشاره کرد، که در آن سینمایی خانگی وجود دارد. استالین تمام فیلمهای ساخته شده در کشور را پیش از اکران عمومی تماشا میکرده تا از انطباق بی چون و چرای آنها با اهداف سیاسی دولت خود اطمینان حاصل کند.

ورزشگاه فیشت تنها ورزشگاه رقابتهای جام جهانی 2018 است که طراحی آن بر عهده معماران بریتانیایی بوده است. این ورزشگاه که در ظاهر به قله برف پوشیده یک کوه شباهت دارد، 48000 نفر ظرفیت داشته و سومین ورزشگاه بزرگ روسیه به شمار میرود.

نیژنی نووگورود

"سن پترزبورگ سر روسیه است، مسکو قلب آن، و نیژنی نووگورود کیف پولش." این شهر یکی از بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای روسیه و پایتخت سوم آن است. در زمان کمونیسم، اسم شهر به گورکی تغییر داده شد اما بعدها نام آن دوباره به نام اصلی تغییر پیدا کرد.

تمام شهرهای بزرگ روسیه، یک کرملین یا دژ دارند و کرملین نیژنی نووگورود یکی از بهترین نمونه های این بناهاست. علاوه بر این، تعداد کلیساهای شهر نیز بسیار چشمگیر است.

این شهر در رابطه با مکانهای اقامتی گزینه های بسیاری را در اختیار میهمانان خود قرار میدهد. اگر 50 یورو برای یک شب به نظرتان مبلغ بالایی است، میتوانید در یکی از استراحتگاههای نزدیک ایستگاه با قیمت شبی 10 یورو اتاقی اجاره کنید.

از نقطه نظر مناظر طبیعی، میتوانیم بگوییم که چشم انداز اطراف ورزشگاه نیژنی نووگورود، در روسیه رقیبی ندارد. این ورزشگاه تازه تاسیس که 45000 نفر ظرفیت دارد در محل تلاقی رودخانه های ولگا و اوکا قرار دارد.  این استادیوم در نزدیکی کلیسای جامع الکساندر نوسکی واقع بوده و کرملین به خوبی از آن قابل مشاهده است.

کالینینگراد

این شهر خارق العاده و منطقه زیبایی که آن را احاطه کرده در روسیه قرار دارند اما به هیچ یک از مناطق دیگر کشور نزدیک نیستند. این منطقه روزگاری پایتخت پروس بوده و بعد از آن نیز به یکی از نقاط کلیدی مپراطوری آلمانها بدل میشود.

مهمترین جاذبه توریستی این شهر، کلیسای جامع آن است که پس از صدمات بسیاری که در طول جنگ جهانی بر آن وارد شده بود، بار دیگر از طریق کمکهای مردمی آلمانها بازسازی شد. اکثر افرادی که به این کلیسا مراجعه میکنند به دنبال بازدید از مجسمه فیلسوف آلمانی امانوئل کانت هستند که باور داشت صلح و آرامش تنها از طریق دستیابی به مردم سالاری و تعامل جهانی قابل دستیابی است.

ناگفته نماند که این منطقه بخشی قابل توجهی از شهرت بازیافته خود را مدیون فوتبال است. استادیوم کالینینیگراد که تحت عنوان بالتیک آرینا نیز از آن یاد میشود، رونق توریستی را به این شهر بازگردانده است.

شما میتوانید برای ، رزرو هتل خارجی و خرید بلیط هواپیمای خارجی سایت آیتورز را انتخاب کنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار