مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از استقبال بی‌نظیر گردشگران خارجی و داخلی از اقامتگاه بومگردی گاومیشان در شهرستان دره‌شهر خبر داد .
کد خبر: ۶۱۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 16 June 2018

 به گزارش تابناک  ایلام ؛  عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: اقامتگاه بومگردی «کبیرکوه» روستای «گاومیشان» دره‌شهر که نام خود را از جاذبه‌های کبیرکوه و قدمت پل تاریخی گاومیشان گرفته است در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: از ابتدای امسال این اقامتگاه  پذیرای حدود یکهزار گردشگر بوده‌ و با پخت غذاهای محلی در ظروف سنتی و در اختیار گذاشتن فضایی بکر و سنتی برای اقامت و استراحت در خدمت گردشگران است.

وی با بیان اینکه در صورت تمایل گردشگران لیدر محلی این عزیزان را همراهی خواهد کرد، گفت: اوج استقبال گردشگران از این اقامتگاه از اسفند تا اردیبهشت است که در طول ماه از 50 تا 100 نفر به این اقامتگاه مراجعه می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام از اقامت 400 تا 500 نفر در ایام تعطیلات نوروزی در این اقامتگاه خبر داد و گفت:  این اقامتگاه به محل خوبی برای تبادل فرهنگ و صنایع دستی مردم روستا با گردشگران و بومگردان تبدیل شده و با نمایش و فروش صنایع دستی نیز به اقتصاد روستا کمک می‌شود به طوری که تاکنون برای 10 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

شنبه‌زاده از بازدید و اقامت 10 توریست از آلمان، استرالیا و سوئیس از اقامتگاه روستای گاومیشان خبر داد و افزود: شهرستان دره‌شهر بخاطر دارا بودن آثار باستانی متعدد، طبعیت بکر و زیبا و جاذبه های گردشگری هر ساله پذیرای مهمانان زیادی است و این اقامتگاه‌ها در طول سال پذیرای تعداد بیشتری از گردشگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار