استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت:باید دلیل این کاهش بررسی و مسائل و مشکلات آن برطرف شود زیرا مرز بین المللی مهران در سال های قبل جایگاه خوبی در کشور داشت نباید اجازه داد صادرات آن از بین برود.
کد خبر: ۶۱۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 13 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه اقتصادی از کاهش میزان صادرات از طریق مرز مهران ابراز نارضایتی کرد و گفت: بدون شک اشکال از مرز مهران است ، نسبت به سال 95 از 2 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات به یک میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده ایم، برخی بحث تاثیرات عربستان را عنوان می کنند درحالیکه اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید در تمامی مرزها این مسئله را شاهد باشیم در شرایطی که سایر مرزها با افزایش صادرات نیز روبرو بوده اند.

وی ادامه داد: بدون شک مشکلاتی در مرکز استانداری، بیمه و‌ گمرک داریم که باید سازمان همیاری شهرداری ها فعال باشد، مشکلات رفع شود ، چرایی کاهش صادرات مهران باید پیگیری و رفع شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: در سیستم استانداری اگر مشکل سیستم اصلاح نشود، سازمان همیاری خلع ید می شود، مدیریت واحد صادرات به گمرک واگذار می شود به شرط آنکه خود مانع نشود.

سلیمانی دشتکی خواستار بررسی قوانین صادراتی در پایانه مرز مهران، سومار و شلمچه شد، زیرا این 2 مرز نسبت به سالهای قبل صادرات آنها رونق بیشتری گرفته است.

وی، همچنین خواستار پیگیری مصوبات نشست های مشترک استانداران هم مرز با ایلام شد و گفت: این مصوبات از سطح وزارتخانه ها و ... باید بررسی شود.

استاندار ایلام همچنین خواستار همراهی با مجریان طرح های اشتغالزا شد و گفت: بانک ها باید نهایت همکاری با این واحدها به منظور حفظ اشتغال انها را داشته باشند.

وی افزود: اگر کمیته تخصصی اشتغال به این نتیجه رسید که یک طرح می تواند چند شغل ایجاد کند باید به آن طرف کمک شود و بانک ها نیز همراهی و همکاری لازم داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام نیز در این نشست در خصوص افزایش میزان مالیات صادر کنندگان گفت: تمکین به قانون اگر باشد هیچ مصوبه ای نیاز نداریم ، اشکالی که در استان است نبود دفاتر و اسناد است که شرکت های صادراتی ندارند و نمی توانند از مزایای بخشش مالیاتی بهره مند شوند.

رضا امیدی افزود: اظهارات گمرک در خصوص صادرکنندگان قابل قبول نیست، زیرا از سوی صادر کننده دفتر مالی وجود ندارد.


وی ادامه داد: امور مالیالی زمانی رسیدگی می کند که یک دستگاه یا مجری تکالیف مالیاتی انجام نداده است، برگ مطالبه مالیات صادر می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار