یادداشت:
حجاب و عفاف همچون چراغ قرمز ضامن امنيت و آرامش در جامعه است چرا که فرد بی حجاب در قدم اول امنیت اجتماعی و حتی امنیت جانی خود را به مخاطره می اندازد و سپس قدم در مسیر جنون انگیز و پر خطر می گذارد.
کد خبر: ۶۱۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 12 June 2018

قوانين به جامعه و افرادي كه در آن زندگي مي‌كنند، نظم و انضباط مي‌دهند و باعث امنيت، رونق و شكوفايي در عرصه‌ها و ابعاد مختلف زندگي مي‌شوند .

رعايت قانون و احترام به آن از جمله موضوعاتي است كه امروزه در تمام كشورهاي دنيا به آن اهميت داده شده و مورد توجه مردم تمام جوامع به شمار مي آيد؛ بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته نيز نشان مي دهد هر كشوري كه در آن مردم به قوانين، بيشتر احترام مي گذارند و در رعايت كردن آنها دقت و اهتمام دارند آن كشور بيشتر از ساير كشورها پيشرفت كرده است .

دين مبين اسلام، پايه گذار قوانین و احکام الهی است، همچنین با تشكيل اولين حكومت اسلامي توسط پيامبر اكرم (ص) و تدوين و نگارش قوانين الهي كه ازسوي جبرئيل امین به وي وحي مي شد بر توجه و رعايت همه مسلمانان به قانون و احترام گذاشتن به آن تاكيد شده به گونه ای که رعایت قانون و احترام به آن از ويژگي هاي اصلي يك مسلمان متقي و با ايمان به شمار می آید .

امروزه رعايت قانون به يك فرهنگ فرا ملي تبديل شده، به نحوی که افرادی که در هر كشوري سكونت دارد و يا به كشور دیگر سفر مي كند مي بايست به قوانين آن پايبند بوده و رعايت آن را سرلوحه خود قرار دهند، این در حالی است که در هر جامعه اي عده اي قانون را مانع رسيدن به اميال شخصي خود ديده و آن را بر نمي تابند .

از اين رو بايد گفت قانون گريزي، آفت هر جامعه اي است اما شهروندان آن باید بدانند كه قانون براي نظم بخشي ، هدف سازي و بهينه سازي زندگي آنها تهيه شده و قانون گريزي و دور زدن قانون توسط عده اي از افراد به ضرر كل جامعه منتهي مي شود .

در صورتی که تك تك آحاد جامعه به مفهوم رعايت قانون پي ببرند خود در جلوگيري از قانون گريزي افراد ديگر پيش قدم شده و رعايت آن را به يكديگر سفارش و تاكيد مي كنند که نتيجه آن شهروندان قانونمدار هستند كه به سمت پيشرفت و تعالي پيش رفته و در جهت رضايت پروردگار قدم برمي دارند .

يكي از قوانين جامعه اسلامي ما قانون "حجاب و عفاف" براي بانوان است البته برخي از افراد انگشت شمار در جامعه به دليل تصور غلطي كه در ذهن خود دارند اين قانون را بر نتابيده و با پوشش هاي نامتعارف و خارج از عرف و قانون در انظار عمومی ظاهر مي شوند.

وقتي از این عده در مورد پوششان سوال مي شود، معتقد هستند "موي خودم است و مي خواهم آن را به ديگران نشان بدهم ، بدن خودم است و مي خواهم با هر لباسي كه دلم مي خواهد آن را بپوشانم و به كسي هم ربطي ندارد. "

در پاسخ به آنها بايد گفت، حجاب و عفاف مانند چراغ قرمز در جامعه عمل مي كند؛ يكي از قوانين هر جامعه که رعایت آن الزامی است و یکی از قوانين بين المللي به شمار می آید، قانون چراغ قرمز است، تصور كنيد اگر هر راننده اي بگويد خودروي خودم است و مي خواهم از چراغ قرمز عبور كنم و جريمه آن را پرداخت می کنم ، در چنين وضعيتي نظم و انضباط شهر به هم مي ريزد به گونه ای که نزاع، درگيري و نا امني جامعه را فرا مي گيرد؛ اگر هر كس در مورد حجاب و عفاف نيز اين سخن را بگويد آن وقت با فساد علني، نا امني و هرج و مرج روبرو شده و اين قانون شكني به گسترش گناهان و آسيب هاي ديگر در جامعه مي انجامد .

با اين اوصاف در مي يابيم، حجاب و عفاف همچون چراغ قرمز ضامن امنيت و آرامش در جامعه است چرا که فرد بی حجاب در قدم اول امنیت اجتماعی و حتی امنیت جانی خود را به مخاطره می اندازد و قدم در مسیر جنون انگیز و پر خطر می گذارد و در گام بعدي افراد جامعه را با گناه ، فساد و نا امني همراه می کند .

پس نتيجه مي گيريم تبعات بی حجابی همانند عبور از چراغ قرمز است ! که برای خود و دیگران ناامنی ایجاد می کند این مطلب نیز برای فرد بی حجاب هم صادق است؛ فاجعه بی حجابی برای اکثر افراد روشن نیست و تنها زمانی آثار آن برای مردم آشکار می شود که گرفتار نیش سمی مار خوش خط و خال شهوت انگیزی شوند و نا آگاهانه و آگاهانه فاجعه های بزرگتری از فاجعه یک تصادف ( که با رد شدن از چراغ قرمز بوجود آمده است ) را مشاهده کنند .

جدا از این مسئله باید متذکر شد فردی که از چراغ قرمز عبور می کند تنها قوانین اعتباری بشری را زیر پا می گذارد اما فردی که از خطوط قرمز حجاب و عفاف عبور می کند علاوه بر قوانين مدني يك كشور اسلامي، قوانین الهی را نیز زیر پا گذاشته است .

بی تردید حجاب و عفاف خط قرمز جامعه اسلامي است و كسي كه از اين خط عبور كند نه تنها خود را دچار آسيب و خطر مي سازد بلكه جامعه را نيز دچار فساد و ناامني مي كند؛ بنابر اين همانطور كه براي رعايت قانون در جامه فرهنگ سازي مي شود، رعايت حجاب و عفاف نيز در دستور كار فرهنگ سازان و اهالي رسانه قرار گيرد تا انشاء اله روز به روز شاهد رعايت بيشتر اين قانون الهي كه قطعاً به نفع همه مردم و كل جامعه بشري است در جامعه اسلامي خود باشيم .*

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار