مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: بازارها و میادین میوه و تره بار استان تهران اصلی ترین محل فروش انگور یاقوتی نوبرانه ایلام است.
کد خبر: ۶۱۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 11 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ بابک افراز  اظهار کرد: با توجه به اینکه انگور یاغوتی ایلام زودتر از سایر نقاط کشور به ثمر نشسته و آماده برداشت می شود و به عنوان انگور نوبرانه برای فروش در استان تهران خریداران زیادی دارد.

وی افزود: متقاضیان خرید انگور یاقوتی ایلام با حضور در تاکستان های این محصول و بلافاصله بعد از برداشت و به صورت تازه، اقدام به خرید این میوه با قیمت مناسب می کنند

افراز یادآور شد: امسال خریداران تهرانی برای هر کیلو انگور نوبرانه که در داخل خودتاکستان ها فروخته شد، قیمت 150 هزار ریال به کشاورزان پرداخت کردند.

وی گفت: بیشتر باغات انگور استان در شهرستان ایلام و با وسعت 150 هکتار قرار دارد که سهم بیشتر تولید انگور یاغوتی نوبرانه استان را این باغات به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: هرسال برداشت انگور نوبرانه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شد ولی امسال به علت سردی هوا و بارندگی های بهاره برداشت این محصول به تعویق افتاد و باغداران از اواخر اردیبهشت ماه اقدام به برداشت محصول خود کردند.

افراز یادآور شد: میانگین تولید سالانه انواع رقم های انگور در استان ایلام 6 هزار و 572 تن است و یک هزار و 294 هکتار از اراضی باغی استان به تولید ارقام انگور اختصاص دارد.

وی گفت: از این مقدار باغات انگور یک هزار و 34 هکتار را باغات بارور و 260 هکتار را غیر بارور تازه ایجاد شده تشکیل داده است.

وی میانگین استانی برداشت انگور در هر هکتار را 6 تن و 350 کیلو ذکر کرد و افزود: میانیگن برداشت انگور در باغات شهرستان ایلام به علت شرایط تولید مساعد 7.5 تن در هر هکتار و با میزان برداشت یک هزار و 150 تن در سال است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 6 هزار و 300 هکتار باغات انواع میوه است که ارقام مختلف تولید انگور بیشترین اراضی باغی استان را به خود اختصاص داده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار