فرماندار آبدانان گفت: امسال با تخصیص 30 میلیارد ریال اعتبار زمینه آبرسانی دائم به 17 روستای این شهرستان فراهم می شود.
کد خبر: ۶۱۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 10 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری اظهار کرد: پنج هزار نفر در 17 روستای بخش کلات مورموری بعلت پدیده خشکسالی سنوات گذشته و افت شدید آبدهی چشمه های تامین کننده با مشکل جدی در تامین آب روبرو هستند که هم اکنون با استفاده از تانکر سیار مشکل بخشی از آنان برطرف می شود.

وی با اشاره به گرمای بالای 50 درجه در بخش کلات مورموری افزود: با نظر موافق استاندار ایلام و پیگیری مسئولان 30 میلیارد ریال در بودجه سال 97 برای حل این موضوع پیش بینی شده که با تحقق آن و حفر 2 حلقه چاه عمیق و اصلاح شبکه های فرسوده مشکل آب شرب این تعداد روستا تا پایان امسال مرتفع می شود.

فرماندار آبدانان تعداد روستاهای دارای سکنه این شهرستان را 43 مورد اعلام کرد و یادآور شد: آب شرب مورد نیاز 25 هزار نفر از ساکنان این تعداد روستا با استفاده از هشت چشمه و پنج حلقه چاه عمیق تامین می شود.

عسگری با اشاره به اثرات مخرب کاهش بارندگی های سال های اخیر اضافه کرد: در اثر پدیده بی سابقه خشکسالی طی چهار سال گذشته میزان آبدهی تعدادی از چشمه های دائمی این شهر ستان بین 20 تا 70 درصد کاهش یافته و همین امر مشکلات زیادی برای مردم و مدیران شهرستان به وجود آورده است.

شهرستان آبدانان دارای 55 هزار نفر جمعیت است که حدود نیمی از آنان در 43 روستا زندگی می کنند.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار