مسئولان پاسخ دهند!
تنها با یک چرتگه انداختن ساده آن هم براساس قانون سود مشارکت در سرمایه گذاری های دولتی ،تعیین اصل سرمایه یک میلیارد تومانی با احتساب سود متعلقه چند ساله ،میزان اتلاف سرمایه مردم وکلاه گشادی که سرآنان رفته است مشخص می شود .
کد خبر: ۶۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 08 June 2018

تابناک ایلام ::براساس یک قاعده تعریف شده در شرکتهای با ساختارسهامی عام ،پس از فراخوان عمومی ،بخش یا تمام سهام این شرکتها بمنظور جلب مشارکت عمومی وواگذاری سهام آن در معرض فروش گذاشته می شود .به اصطلاح عام  تعداد مشخصی از سهام با قیمت معین از طریق پذیره نویسی به عموم مردم واگذار می شود.

خریدار سهام با خرید برگه ها ی سهام که قیمت وتعداد سهام در آن مشخص است ،از طریق پرداخت حق السهم وخرید تعداد سهام مشخص  ،در شرکت شریک می شود ،به این امید که شرکت از طریق فعالیت تعریف شده در ساختار خود یعنی معامله ، تولید ویا تجارت به سود دهی رسیده و سهامداران رابه تناسب سهم ،از سود ودرآمد حاصله منتفع نماید.

اما اینجا در ایلام سالهاست اتفاق عجیبی به وقوع پیوسته است ،شرکت توسعه وعمران مهران یا به عبارتی  "منطقه ویژه اقتصادی مهران" که سالهاست فقط وفقط برروی یک کاغذویک سوم تابلو بزرگی در شهرستان مرزی  مهران حضورش احساس می شود !بنام توسعه و عمران ،سالهاست بیش از یک میلیارد تومان  ،تحت عنوان فروش سهام از 2هزارنفر مردم استان دریافت نموده است .اما نه خبری از توسعه است ونه عمران ،تازه اینکه در پرداخت هزینه های روزانه اش عاجزمانده  وبه قول معروف " همیشه هشتش در گرو نهش است "!

بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی مهران وشرکت توسعه و عمران از حیث مالی و گردش سرمایه وواگذاری املاک دراختیار به افراد خاص ،پس از سالها دست به دست شدن در بین چندین مدیرعامل و هیات مدیره خاص ،سیگنالهای امیدوار کننده ای به بیرون ارسال نمی کند . دقت ها وبررسی های جدی تیم مدیریتی جدید این منطقه پرده از حقایق تلخی افکنده است که نشان هایی از اجحاف مستقیم حقوق عمومی واتلاف سرمایه های سهامداران با خود به همراه دارد.

شرکتی که قراربود از طریق سرمایه میلیاردی دریافتی از سهامداران ،رونق وعمران را نصیب مردم استان ،خاصه مردم شهرستان مهران نموده و سودی هم به سهامداران برساند ،نه تنها زره ای در هدف خود موفق نبوده است ،بلکه با سوء مدریت ها وبهتر بگوییم ؛مدیریتهای برمدار منفعت طلبی شخصی وگروهی ،بخش اعظمی  از املاک  منطقه را در قبال هیچ خدمت ویا توسعه ای در اختیار افراد خاص قرار داده و از سرمایه مردم هم خبری نیست.

وضعیت فعلی منطقه ویژه اقتصادی مهران نظیر بدهی های چندصد میلیون تومانی به شرکتها و کارگران ،عدم استفاده از سرمایه گذاری صورت گرفته در مسیر توسعه وعمران ،ضعف مالی در پرداخت هزینه های جاری ،استیجاری بودن دفتراداری آن ،خزانه خالی وحساب بدون پول وسایر مشکلات مالی موجود درآن ،این سوال را در ذهن متبادر می کند " پس سرمایه میلیاردی مردم (سهامداران) ایلامی کجاست ودر چه جایی هزینه شده است؟"

تنها با یک چرتگه انداختن ساده آن هم  براساس قانون سود مشارکت در سرمایه گذاری های دولتی ،تعیین اصل سرمایه یک  میلیارد تومانی با احتساب سود متعلقه چند ساله ،میزان اتلاف سرمایه مردم وکلاه گشادی که سرآنان رفته است مشخص می شود .

انتظار می رود قبل از اینکه این موضوع به یک مساله وچالش غیر قابل حل برای مجموعه استانداری وسازمان همیاری شهرداری های استان تبدیل شود ،گام اساسی در خصوص تعیین تکلیف سرمایه مردم وسود حاصله برداشته شود.از دادستان بعنوان مدعی العموم هم انتظاری غیر از ورود جدی وموثر نمی رود .

راستی شما نام این اقدام را چه می گذارید ؟! بنام شرکت وتوسعه وعمران از مردم وجوهی را دریافت اما در عمل نه از عمران اثری باشد نه از اصل سرمایه وسود آن!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
انشالله به این زودی راه اندازی می سودومردم متنفعععع میشونو
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
در خال حاضر تکیف ما که بیشتر از 4 ساله که به امید سرمایه گذاری تعدادی سهم خریداری کردیم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
در خال حاضر تکیف ما که بیشتر از 4 ساله که به امید سرمایه گذاری تعدادی سهم خریداری کردیم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
به نظرم دوستان یه اطلاعی بدن تجمع کنیم.تا مسئولین به فکر بیفتن
خانم حاتمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
سلام دوستان در ان تاریخ من هم تعدادی سهم خریدم متاسفانه نمی دانم برای پیگیری سهامم بکجا مراجعه کنم ممنون می شوم مرا راهنمایی کنید 09183406459
بهرام اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
برای پیگیدی این سهام باید به کجامراجعه کنیم ،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار