فرماندار ملکشاهی گفت: مرحله دوم پروژه آبرسانی از سد چم گردلان (ایلام) به شهرهای ارکواز ، دلگشا و مهر با اعتبار 19 میلیارد ریال آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 03 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد تاسمه اظهار کرد: طرح آبرسانی از سد ایلام (چم گردلان ) در جریان سفر ریاست جمهوری به استان تصویب شد و تاکنون 80 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی افزود: این طرح شامل سه ایستگاه پمپاژ است که که ایستگاه شماره یک با اعتبار 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و ایستگاه شماره 2 نیز با اعتبار 47 میلیارد ریال در دست احداث است.

فرماندار ملکشاهی یادآور شد: همچنین برای این پروژه انتقال برق فشار قوی از مرکز شهرستان با اعتبار 32 میلیارد ریال در حال انجام است که در مراحل پایانی قرار دارد.

تاسمه تاکید کرد: این طرح دارای 24 کیلومتر خط انتقال است که تاکنون 6 کیلومتر انجام و مرحله دوم آن نیز با اعتبار 19 میلیارد ریال که شامل 9 کیلومتر خط انتقال است آغاز شده است و در مراحل بعدی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: مهمترین بخش این پروژه احداث تصفیه خانه به همراه مخزن یک هزار متر مکعبی و ایستگاه شماره سه است که برای اجرای آن 230 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

فرماندار ملکشاهی با اشاره به سفر اخیر استاندار ایلام در سال جاری به شهرستان و دستور ایشان مبنی بر احداث آب شیرین کن تا زمان اتمام پروژه آبرسانی به شهرستان گفت: این طرح نیز بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تاسمه یکی از مشکلات اجرایی پروژه آبرسانی از سد ایلام را وجود معارضان محلی مسیر دانست و افزود: از مردم شهرستان ملکشاهی انتظار داریم با توجه به اهمیت طرح آبرسانی که از مطالبات عمومی مردم است نهایت همکاری را با پیمانکاران داشته باشند.

ملکشاهی دارای پنج هزار و 500 مشترک آب شهری و 2 هزار و 100 مشترک آب روستایی است.

شهرستان 30 هزار نفری ملکشاهی دارای سه شهر ارکواز ، دلگشا و مهر ، 2 بخش گچی و چمزی و سه دهستان شوهان ، چمزی و کبیرکوه و 26 روستا است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار