رئیس گمرگ کشور؛
معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک کشور گفت: رایزنی اقتصادی ایران در عراق فعال است و می توان مشکلات تجاری را از این طریق پیگیری کرد .
کد خبر: ۶۱۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 30 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛معاون گمرک کشور نیز درجلسه د ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری ایلام  با بیان این که علت کاهش صادرات از مرز مهران بررسی می شود خاطر نشان کرد: صادرات 96 نسبت به سال 95 ، 5درصد رشد داشته است .

عسگری ادامه داد: رایزنی اقتصادی ایران در عراق فعال است و می توان مشکلات تجاری را از این طریق پیگیری کرد .

وی با تأکید بر این که گمرگات مرزی باید مشکلات تجاری با کشورهای همسایه را پیگیری نمایند گفت: نیازمندیهای گمرگ مهران در راستای سهولت و تسریع در صادرات کالا تامین خواهد شد .

وی ادامه داد: کشور عراق سومین مقصد صادراتی کالاهای ماست و لازم است مشکلاتی که در زمینه صادرات به این کشور وجود دارد احصاء و برطرف شوند.

بازگشایی بازارچه مرزی چنگوله ضروری است

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور فرود عسگری رئیس کل گمرگ کشور برگزار شد اظهار داشت : مرز مهران یک مرز صادراتی است و سالانه حجم قابل توجهی کالا از این مرز به کشور عراق صادر می گردد.

وی با اشاره به اینکه صادرات از مرز مهران در سال 1396 نسبت به سال 1395 کاهش پیدا کرده است ، ابزار داشت افزایش صادرات کشور به عراق نشانشگر این است که ماهش صادرات از مرز مهران داخلی است و لازم است ضمن بررسی دقیق و رایزنی یا مسئولین طرف مقابل دلایل کاهش صادرات شخص و نسبت به رفع آن اقدام گردد .

استاندار ایلام ضمن ارائه گزارشی از میزان تردد مسافر و کالا مرز مهران ، بیان داشت میزان بالای تردد و صادرات مسافر و کالا از مرز مهران مشکلاتی را هم برای تجار هم مسافرین و همچنین تعطیلی بازارچه در ایام اربعین را فراهم نموده است که این موضوع راه اندازی بازارچه را ضروری می سازد .

وی همچنین در این زمینه به اقدامات انجام شده و در دست انجام شده و در دست انجام برای گشایش بازارچه چنگوله اشاره و ابزار داشت : لازم است کشور عراق نیز برای گشایش این بازارچه جدیت نشان دهد .

سلیمانی دشتکی : برگزاری نشست مشترک با استان واسط عراق اشاره و گفت : در این نشست تفاهمنامه بسیار خوبی بین دو طرف در راستای توسعه همکارهای بخصوص در زمینه توسعه تجارت و رفع مشکلات موجود منعقد شده است .

وی در خصوص تسهیل صادرات تاکید کرد : مدیران ذیربط از ظرفیت قانونی موجود برای تسهیل صادرات در مرز مهران نهایت استفاده را بعمل آورند .

استاندار ایلام با اشاره به روند اجرای تفاهمنامه منعقده با استاندار واسط عراق تاکید : دستگاههای اجرایی مربوطه اقدام جدی را دراین زمینه بعمل آورند .

وی تاکید کرد اخد عوارض توسط شهرداری مهران در بازارچه مهران ممنوع است و با متخلفین برخورد می شود .

سلیمانی در پایان گفت : ظرفیت صادراتی دراستان و آینده بسیار گسترده خواهد شد و لازم است برای صادرات این ظرفیت برنامه ریزی پذیرد.

فرصت‌های مرزی استان، عاملی مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان مهران است

قدرت فیض اللهی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت : استان ایلام پتانسیل های بسیار بالایی برای توسعه از جمله نفت ، گاز، گردشگری، مرز ، اربعین و ... در ایلام وجود دارد که تلاش همگی مدیران این است از این ظرفیت ها برای رفع مشکل بیکاری ، ایجاد توسعه و جذب سرمایه گذارهای داخلی و خارجی در استان استفاده کنیم .

فیض اللهی در ادامه افزود : فرصت‌های مرزی استان، عاملی مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان مهران و به تبع آن استان ایلام خواهد بود.

در ادامه این نشست ، رئیس اتاق بازرگانی، تجار و فعالان بخش خصوصی نیز در خصوص معضلات و مشکلات گمرکی موجود در مرز مهران به بحث و گفتگو پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار