امام جمعه ایلام ؛
امام جمعه ایلام گفت: بعد از رحلت امام (ره) جریاناتی به نام و خط امام اما در تضاد با افکار ایشان و علیه ولایت فقیه در حال فعالیتند و روحانیان در این زمینه باید هوشیار باشند.
کد خبر: ۶۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 30 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در گردهمایی روحانیان استان افزود: یکی از ترفندهای دشمنان جنگ رسانه ای در برابر نظام و انقلاب است چراکه از الگوگیری کشورها از انقلاب ایران هراس دارند.

وی اظهار کرد: رجال سیاسی وقتی که از دنیا می روند طومار عمر سیاسی شان نیز از بین می رود اما امام راحل (ره) 29 سال است که رحلت کرده اند ولی هنوز فکر ، راه و تفکر امام در بین آزادی خواهان جهان زنده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: این همان ایده بعثت، عاشورا و اسلام است و حرکت امام یک حرکت بزرگ جهانی بود که بیداری امت اسلامی و مستضعفان جهان را رقم زد.

حجت الاسلام لطفی گفت: اگر به گفتمان امام و امروز رهبری در همه عرصه ها تکیه کنیم، پیش خواهیم رفت اما اگر بخوایم کلیشه ای برخورد کنیم، ناکام خواهیم ماند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بعد از رحلت امام (ره) جریاناتی به نام و خط امام اما در تضاد با افکار ایشان و علیه ولایت فقیه در حال فعالیتند و روحانیان در این زمینه باید هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه گاهی عناصر کوته فکر قشری نگر امام را از رهبری جدا می کنند، گفت: امروز یک جریان مرموز در کشور قصد دارند امام را از آن جایگاه تهی کنند.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر اینکه تا آمریکا آدم نشود ما هیچ مذاکره ای نداریم و یا الان رژیم آمریکا یک دولت درنده جنایتکار و به عنوان یک کشور دیکتاتور می خواهد خواسته های خود را به ایران تحمیل کند، گفت: هدف انقلاب اسلامی این بود که رویکرد آمریکا را که به کشور دیکته می کرد برداشته شود.

وی یادآور شد: متاسفانه بعضی در کشور آمریکا را به عنوان یک قدرت جهانی دانسته و در مذاکرات هسته ای نتیجه نگرفتند و امروز یا به کاخ سفید و یا به قاره سبز اروپا چشم امید دارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امام این قدرت های جهانی را از هیمنه انداخت، افزود: امروز اقتدار رهبری موجب عزت کشور شده و این اقتدار باید در همه عرصه ها اعمال شود.

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: امروز وزارت خزانه داری آمریکا اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران است و رهبر معظم انقلاب دستور دادند باید در دولت اتاق جنگ اقتصادی علیه تحریم ها تشکیل شود و این گونه باید در برابر دشمن ایستاد، کوچکترین ضعف و عقب نشینی دشمنان را جدی تر و گستاختر می کند و سپس فشار و تحریم را بیشتر می کنند./م

وی یکی از رسالت های روحانیون را بصیرت افزایی در جامعه دانست و گفت: بصیرت بسیار در جامعه کارساز است و نبود آن مشکلاتی بوجود می آورد و باید با انتقال بصیرت به مردم آنان را از ترفندهای دشمنان آگاه کرد.

روحانیان نقش مهمی در تقویت وحدت جامعه دارند
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این دیدار با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون حفظ وحدت در جامعه گفت: روحانیان نقش مهمی در حفظ و تقویت وحدت در جامعه دارند.

محمد نورزی افزود: امروز کشور در شرایط خاص سیاسی قرار داشته و بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام ملی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ملت و احزاب ایران در بحث ولایت پذیری، نظام و حفظ میان و آرمان های انقلاب متحد هستند، تاکید کرد: برخی اختلاف نظرها تنها در مسایل اجرایی وجود داشته و چنانچه دشمن بخواهد به کیان، فرهنگ و دین ما آسیبی وارد کند با وحدت و همدلی بیشتر مقابله خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نقطه به نقطه این استان هنوز بوی جنگ و شهادت می دهد، افزود: در این حماسه بزرگ مردم ایلام از آرمان ها ، ارزش ها ، کیان ، فرهنگ و عزت اسلامی دفاع کردند و این مجاهدت بخش اعظم آن را روحانیت ایجاد کرده است.

وی به جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که دشمن روی آن کار می کند مباحث فرهنگی است و به عنوان یکی از مباحث اصلی در نظام سلطه در حال شکل گیری است.

وی با انتقاد از اینکه اگرچه آسیب اجتماعی داریم ولی بسیاری از آمارها مبالغه آمیز است افزود: بسیاری از این آمارها درست نیست.

نوذری با اشاره به دو نوع تهدید داخلی و خارجی به عنوان آسیب های اجتماعی گفت: دشمن هر دولتی را که بخواهد پویایی و شکوفایی را از آن بگیرند ملتش را درگیر اعتیاد می کند.

وی به آسیب های اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: در استان ایلام در بحث آمارهای خودکشی نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی نداریم.

وی از تدوین سند توسعه اجتماعی استان وسند جامع اربعین تا پایان امسال خبر داد و گفت: برخی آسیبها نظیر خودکشی، مسائل اجتماعی، قومیتی و فرهنگی در این استان وجود دارد که رفع آنها نیاز من همکاری هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه ها است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار