معاون عمرانی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با توجه به حساسیت حفظ سلامت کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه، هیچ وسیله غیراستاندارد در شهربازی‌های سطح استان نباید وجود داشته باشد و دستگاه‌های متولی در این زمینه باید مرّ قانون را اعمال کنند.
کد خبر: ۶۱۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 29 May 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی در جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات بر دقت نظر ناظرین فنی در استفاده از مصالح استاندارد تأکید و اظهار داشت:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در خصوص استاندارد سازی شهربازی‌ها نیز گفت: با توجه به حساسیت حفظ سلامت کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه، هیچ وسیله غیراستاندارد در شهربازی‌های سطح استان نباید وجود داشته باشد و دستگاه‌های متولی در این زمینه باید مرّ قانون را اعمال کنند.

کرمی، خواستار فرهنگسازی های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث برای کودکان در این محل ها شد و ادامه داد: اولیا نیز از کودکان خود مواظبت کنند و در صورت مشاهده نقص و ایرادی در وسایل بازی آن ها را به مسوولان مربوطه اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه وسایل بازی موجود در تمامی مراکز تفریحی و شهربازی ها مشمول استاندارد اجباری است، اضافه کرد: اگر وسایل بازی استاندارد نیستند باید با واحدهای تولیدکننده و در صورت عدم رعایت استاندارد در مراحل نصب و بهره‌برداری، باید با بهره‌برداران برخورد شود.

معاون استاندار ایلام، این استاندارد را شامل مراحل ساخت، نصب و بهره برداری دانست و با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و اصول استاندارد در شهربازی ها، خاطرنشان کرد: مدیریت و نظارت مستمر بر وسایل شهربازی ها موجب پیشگیری از بروز حوادث برای کودکان شده و تبعات ناشی از این گونه حوادث را در جامعه از بین می برد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان باید استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را ترویج دهد

وی خواستار همکاری سازمان نظام مهندسی در راستای استانداردسازی مصالح ساختمانی شد و ادامه داد: مهمترین و اصلی‌ترین سازمانی که می‌تواند ،سازمان نظام مهندسی ساختمان  است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، استاندارد سازی مصالح ساختمانی در ایلام را به منظور بالا بردن کیفیت ضروری دانست و افزود: به زودی دستورالعمل استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به تمام شهرداری ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد و با دستگاه های متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کرمی، با بیان اینکه رعایت اصول استاندارد با سلامت مردم در ارتباط است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، ادامه داد: شهرداری هایی که از مصالح ساختمانی و وسایل استاندارد استفاده کنند، در تقسیم اعتبارات نگاه ویژه ای به آنها خواهد شد.

وی با تاکید براینکه همه مصالح مصرفی ساختمان ها، جاده ها و... باید دارای استاندارد باشد، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط هر کدام وظایف مربوط به خود را با تعامل و همکاری دیگر بخش ها به انجام رسانند.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: بخش زیادی از تولیدکنندگان مصالح، زیر پله‌ای هستند که ملزم به رعایت استانداردهای لازم نیستند، از سوی دیگر برخی از مصرف‌کنندگان، به ویژه مصرف‌کنندگان بخش خصوصی به علت مقرون به صرفه بودن تلاش می‌کنند تا مصالح خود را از این تولیدکنندگان تهیه کنند وقطعا عدم رعایت استاندارد آنها را با مشکل مواجه می سازد.

کرمی با بیان اینکه استاندارد به معنای وجود کیفیت، ایمنی، سلامت و تضمین خدمات است افزود: مهم ترین موضوع مد نظر باید استاندارد سازی و نظارت بر تولید مصالح باشد اما اگر جایی تشخیص بدهیم استاندارد سازی انجام نمی گیرد، طبق قانون با آنها برخورد جدی خواهد شد./م

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار