معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: جوانان برای دستیابی به شغل مناسب باید از آموزش و مهارت ها ی روز بهره مند شوند و نگاه خود را به مقوله کار تغییر دهند.
کد خبر: ۶۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 29 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در نشست ساماندهی امور جوانان ایلام اظهار کرد: یکی از منشاهای مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است به گونه ای که تنها شغل مورد نظر آنان دستیابی به کار اداری و دولتی است این نگاه باید تغییر کند.

وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی و جوان آن کشور است که اگر بخوبی هدایت شوند می توان به رشد و پیشرفت همه جانبه آن کشور امیدوار بود.

معاون استاندار ایلام در خصوص اوقات فراغت جوانان یادآور شد: با توجه به تعطیلات مدارس باید هماهنگی میان دستگاه ها برای غنی سازی هرچه بهتر اوقات فراغت جوانان هماهنگی ایجاد شود.

نوذری با بیان اینکه جوانان سرشار از انرژی هستند، تاکید کرد: جامعه امروز ما بیش از گذشته نیازمند نشاط و شادابی است و پرکردن صحیح اوقات فراغت جوانان یکی از اهداف و اولویت های دولت است.

وی با بیان اینکه جوانان را برای ورود به بازار کار آموزش دهیم، گفت: ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی کنیم و آنان را برای ارائه طراح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کنیم.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: از مدیران انتظار می رود به دنبال رفع مشکلات جوانان و ارائه ظرفیت ها با توجه به امکانات استان باشند و اقداماتی انجام دهند که باعث ایجاد رضایتمندی عمومی، اشتغال، نشاط اجتماعی، و حل مشکلات جوانان شود.

وی گفت: 800 فرصت شغلی مغفول در کشور وجود دارد جوانان نه تنها از این فرصت ها استفاده نکرده بدنبال کسب مهارت نیز در این راستا نیستند لذا باید در وهله اول نگاه آنان تغییر یابد سپس آنان را به کسب مهارت و تخصص روز تشویق و ترغیب کرد.

نوذری در خصوص مشاوران جوان یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان ایلام ملزم به استفاده از مشاوران جوانی هستند که همراه و هماهنگ با دولت باشند مشروط بر خارج بودن آنها از سیستم اداری و رابطه استخدامی و ابلاغیه آنها بار حقوقی نداشته باشد.

وی افزود: هم اکنون 41 مشاور جوان در دستگاه های اجرایی ایلام مشغول به فعالیت هستند و از فکر و ایده آنان برای رفع مشکلات این قشر استفاده می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان باید از موازی کاری های موجود در حوزه اوقات فراغت بپرهیزند و هر دستگاه حوزه خاصی را انتخاب و برنامه های خود را برای جوانان اجرا کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار