مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبرداد:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال نخستین بار از پهباد برای سمپاشی مزارع گندم استان استفاده شد که این پرنده در همه شرایط آب و هوایی به ویژه در هوای نامساعد جوی به منظور سمپاشی گندم زارها به کارگیری شده است.
کد خبر: ۶۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲ 28 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیامک بیگی اظهار کرد: استفاده از پهباد سمپاش نیاز خاصی به آشیانه و هزینه نگهداری ندارد و برای فرآیند سمپاشی وسیله ای مقرون به صرفه محسوب می شود.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار در سطح 400 هکتار از مزارع استان ایلام به صورت آزمایشی و پایلوت از سم کاراته برای سمپاشی استفاده شده است و این سم تنها یک بار در سطح مزارع پاشیده و نیازی به تکرار دوباره آن برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ندارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: طرح مبارزه با آفت سن گندم در 25 هزار هکتار از گندم زارهای استان ایلام درحال اجرا است که 11 هزار هکتار از این اراضی مربوط به مبارزه با آفت سن مادر در 9 شهرستان استان ایلام بوده که در فروردین ماه سال جاری به اتمام رسید.

بیگی تاکید کرد: مابقی نیز مقابله با سن پوره است که تاکنون این طرح در هشت هزار هکتار از مزارع گندم استان ایلام انجام و مبارزه با پوره سن گندم تا اتمام کل اراضی تعیین شده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بهار امسال با توجه به خنک و سرد بودن هوا و نیز تداوم بارندگی ها برخلاف سال های گذشته طغیان سن گندم مادر و پوره در استان ایلام گزارش نشد و در مناطق دارای این آفت نیز مبارزه و پیشگیری در حال انجام است.

به گفته بیگی با آغاز فصل برداشت در مناطق مختلف استان ایلام هنوز هیچ محصول یا کشتزاری که با طغیان سن گندم مواجه شده باشد گزارش نشده و همچنین کارشناسانی در مراکز خرید گندم مستقر هستند تا قبل از فرآیند خرید، محصول برداشت شده کشاورزان را از لحاظ کیفیت و سلامت بررسی کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار