خطیب جمعه قم:
امام جمعه موقت قم گفت: نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا و در جهت رشد و پیشرفت کشور باشد.
کد خبر: ۶۱۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 25 May 2018

به گزارش تابناک قم،آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: دراین راستا دشمنان از برخی نقدها سوء استفاده کرده و به دنبال تخریب و زیرسئوال بردن اصل نظام اسلامی می روند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران سد بزرگی در برابر منافع نامشروع آمریکا در منطقه است، اظهار داشت: خروج از برجام توسط رئیس جمهوری نادان آمریکا، هیچ خللی در عزم و اراده ملت غیور ایران اسلامی وارد نخواهد کرد.

وی گفت: آمریکا بیش از هفت تریلیون دلار در غرب آسیا برای رسیدن به اهداف شوم خود هزینه کرده و اکنون که تمامی این هزینه ها را برباد رفته می بیند، کارهای احمقانه ای از جمله خروج از برجام را دنبال می کند.

وی ادامه داد: آنها آرزوی ترس حتی یک ایرانی ولایتمدار از این جنجال ها و هیاهوها را به گور خواهند برد و ملت بزرگ ایران این شجاعت و صلابت را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی به رخ جهانیان کشیده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: سران آمریکا با این اقدام جاهلانه و خارج از عرف، کاری کردند که حتی اپوزیسیون داخل و خارج از کشور از تعاریفی که از آمریکا می کردند شرمنده شده اند و نمی دانند این فضاحت را چگونه جمع کنند.

توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون مقاطع گوناگونی را با قدرت پشت سرگذاشته است، اظهار داشت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان بسیاری داشته ایم، اما رژیم صهیونیستی و آمریکا همواره علیه نظام اسلامی توطئه کرده و خصومت خود را کنار نگذاشته اند.

وی هدف اصلی آمریکا از توطئه های شوم علیه ایران اسلامی را براندازی نظام دانست و گفت: در تمامی این فتنه ها آمریکا شکست سختی خورده و جمهوری اسلامی ایران در هر شکست دشمنان، جبهه رویارویی با جبهه کفر و استکبار را به جلو برده است.

سعیدی با بیان این که همه پیروزی های ایران اسلامی در پرتو توکل به قدرت لایزال الهی، تبعیت از ولایت فقیه و اتحاد و انسجام ملت به دست آمده است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نیست و اقدام های اخیر آمریکا این موضوع را به دیرباورترین افراد هم ثابت کرده است.

وی به این نکته اشاره کرد که باید از راه هایی غیر از برقراری تعامل با آمریکا، یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مشکلات کشور را برطرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این که آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، فرمایش تاریخی امام راحل(ره) که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را مورد توجه قرار داد و گفت: با تبعیت از همین منطق الهی، هیچ قدرتی نمی تواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند و اسلام در سرتاسر جهان گسترده و فلسطین مظلوم آزاد خواهد شد.

خرمشهر پس از 578 روز اشغال، روز سوم خرداد سال 1361 طی عملیات بیت المقدس آزاد شد، این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیجی انجام گرفت.

سعیدی همچنین تصریح کرد: توجه نکردن به شایعات و دروغ پردازی ها زمینه طمع دشمنان برای ایجاد آشوب در کشورمان را از بین می برد و کسانی که با نفوذ در میان مردم برای توطئه دشمنان زمینه سازی می کنند، در هر جایگاهی که باشند دچار گناه و خیانت بزرگی شده و پیش از عذاب الهی، ملت ولایی ایران کمر آنها را خواهد شکست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و جریان استکبارستیز در انتخابات عراق و لبنان، تصریح کرد: برگزاری این دو انتخابات به خوبی نشان داد تمامی هزینه های مالی و آبرویی آمریکا در منطقه به هدر رفته است و این کشور اعتبار خود در منطقه را کاملا از دست داده و سیاست های استکباری آنها شکست خورده است.

حزب الله لبنان و جنبش امل در انتخابات پارلمان این کشور که 16 اردیبهشت برگزار شد از 128 کرسی به همراه متحدان خود موفق شدند 43 کرسی یعنی یک سوم بعلاوه یک کرسی پارلمان را به دست آورند.

درچهارمین انتخابات پارلمانی عراق که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد از 37 میلیون تن جمعیت این کشور 24 میلیون تن واجد شرایط رای بودند که بنا بر اعلام منابع رسمی دولتی 11 میلیون تن در این رویداد مهم سیاسی شرکت کردند.

خطیب جمعه قم با اشاره به حملات خودسرانه رژیم صهیونیستی به پایگاه های مقاومت در سوریه با این توهم که نیروهای مقاومت توان مقابله با او را ندارند، گفت: جبهه مقاومت در برابر این حملات، رژیم اشغالگر صهیونیستی را به سختی تنبیه کرد و در یک عملیات حساب شده با 58 موشک پایگاه های راهبردی اسرائیل در بلندی های جولان را هدف قرار داد.

وی با بیان این که این شکست خفت بار به همه نشان داد که رژیم صهیونیستی همچون آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اظهار داشت: پس از این پیروزی بزرگ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر یک بار دیگر به سوریه حمله کند، نیروهای مقاومت عمق خاک رژیم اشغالگر اسرائیل را هدف قرار می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار