شهردار همدان از بازگشایی خیابان سعیدیه پایین به صورت کامل در هفته آینده خبر داد و گفت: ۷۸ درصد درآمد‌های سال گذشته شهرداری همدان محقق شد.
کد خبر: ۶۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 25 May 2018
شهردار همدان از بازگشایی خیابان سعیدیه پایین به صورت کامل در هفته آینده خبر داد و گفت: ۷۸ درصد درآمد‌های سال گذشته شهرداری همدان محقق شد.

به گزارش فارس، عباس صوفی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار کرد: تفریغ بودجه سال ۹۶ برابر ضوابط قانونی باید تا ۳۰ اردیبهشت به شورا تحویل می‌شد که شهرداری براساس قانون آن را تکمیل و ارائه کرده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع درآمد‌های ستاد، مناطق و سازمان‌ها ۷۸ درصد محقق شده است، افزود: همچنین هزینه‌های جاری ۷۸ درصد و عمرانی ۵۷ درصد محقق شده است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه مناطق در حوزه بودجه نسبت به سازمان‌ها قوی‌تر عمل کردند، اظهار کرد: در شهرداری ستاد و مناطق ۸۷ درصد درآمد و ۷۷ درصد هزینه‌های جاری محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد نیرو‌های کنترل و نظارت شهرداری و پرداخت دیه محکومیت آن‌ها توسط شهرداری نیز گفت: نیرو‌های کنترل و نظارت در دل بحران هستند و با متخلفان درگیر می‌شوند تا از منافع شهر و شهرداری دفاع کنند.

* آغاز ممیزی ادارات دولتی توسط شهرداری همدان

صوفی بیان کرد: اینکه آن‌ها بخاطر دفاع از منافع شهر و شهرداری محکوم شده و دیه آن‌ها توسط شهرداری پرداخت نشود انگیزه این افراد را برای فعالیت می‌گیرد و از سوی دیگر این افراد نیرو‌های شهرداری هستند و باید حمایت لازم از این افراد صورت گیرد تا انگیزه برای فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به جلسه با مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: در این جلسه مطرح شد تا یک خط اعتباری برای استفاده از منابع مالی بانک شهر برای شهرداری در نظر گرفته شود که قرار شد ۵۰ درصد بانک شهر همدان معادل ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری همدان تسهیلات پرداخت کند.

شهردار همدان با اعلام اینکه روش‌های جدیدی برای پرداخت عوارض پروانه ساختمانی با همکاری بانک شهر در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری همدان به بانک شهر ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد که رقم آن در مقایسه با سایر شهرداری‌ها بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه در زمان‌های خاص باید تخفیف عوارض پروانه ساختمانی داد، گفت: برای ماه رمضان تخفیف ۱۵ درصدی برای انبوه‌سازان و ۱۰ درصدی برای افراد عادی در زمان خاص تعیین می‌شود، ولی تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به صلاح نیست.

صوفی از آغاز ممیزی ادارات دولتی توسط شهرداری همدان خبر داد و گفت:، چون امسال دولت اوراق برای بدهی دولتی‌ها به شهرداری‌ها در نظر گرفته ممیزی ادارات شروع شده است.

وی از بازگشایی خیابان سعیدیه پایین در هفته آینده خبر داد و گفت: هفته آینده یک پلاک دیگر خریداری و تخریب می‌شود تا تمامی خیابان سعیدیه به طور کامل بازگشایی شود.

شهردار همدان از دریافت ۶۰۰ و ۷۰۰ تن قیر رایگان در دو نوبت و با انجام مذاکرات خبر داد و گفت: نرم‌افزار جامع شهرسازی در اولویت شهرداری قرار دارد و تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود. از سوی دیگر طراحی نرم افزار جامع املاک نیز آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار