بهترین روش برای اجرایی شدن طرح مقابله با سد معابر ورها سازی معابر عمومی از دست سوءاستفاده گران ،الگو گیری ازشهرداری تهران ودیگر کلانشهرها از طریق تشکیل یگان حفاظت مستقل ،قوی و برخوردار از قدرت اجرایی وحمایت قضایی است.
کد خبر: ۶۱۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 23 May 2018

تابناک ایلام::اگر تاکنون مسیرتان به شهرهای بزرگ همچون تهران ،همدان ویا اصفهان خورده باشد ،بطور قطع در میان بازار و مکانهای کسب وکار افرادی را با ینونیفرم و آرم مخصوص تحت عنوان "یگان حفاظت شهرداری " مشاهده نموده اید . افرادی جدی وبدون اغماض که با برخورداری از قدرت اجرایی ومهمتراز همه  ضمانت اجرای قانونی ،به خوبی از حقوق شهروندان صیانت می کنند.

با ذکر این مقدمه می خواهیم پیرو مطلب روز گذشته که با تیتر " تصرف معابر عمومی شهر توسط کسبه در سایه بی توجهی شهرداری و دستگاه قضایی ایلام" در همین رسانه منتشر شد با ارایه راهکاری موفق با کپی برداری از شهرهای بزرگ شهرداری ایلام را در مسیر آزاد سازی معابر عمومی از دست کسبه یاری رسانیم.

روزگذشته نوشتیم که شهرداری موظف است در اجرای بند 20ماده 55اصلاحی قانون شهرداری ها به مقوله سد معابر عمومی‌ و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ‌برای کسب و سکونت ممنوع اعلام شده‌ است،بدون اغماض ورود نماید.

البته گاها وبصورت مقطعی مشاهده شده وحتی روزگذشته بدنبال انتشار این مطلب ،تحرکاتی را از سوی ماموران شهرداری در خصوص مقابله با سد معابر شاهد بودیم ،اما اینکه چندمامور شهرداری بصورت موردی ،تنها به جمع آوری دست فروشی های خیابان سعدی جنوبی اهتمام ورزند مشکل جاری حل نخواهد شد.

همه ما می دانیم که وضعیت اقتصادی وبیکاری  در استان بگونه ایست برخی افراد بمنظور امرار معاش وتامین نیاز خانواده هایشان به دست فروشی روی می آورند و قطع این منفذِ روزی خانواده ها بدون طرح جایگزین نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه به دردهای مزمن اجتماعی دردی را می افزاید.

اگر شهرداری ایلامی می خواهد بصورت جدی با مقوله سد معابر شهر ورود کند اولا باید از دانه درشتهایی شروع کند که نه تنها پیاده روها را اشغال کرده اند، بلکه نیمی از خیابان را نیز ملک طلق خود فرض کرده و از این طریق ضمن افزودن به بارترافیک وشلوغی شهر،بصورت عینی حقوق عمومی را نیز تضییع نموده اند.دوما اینکه با مطالعه و ارزیابی، طرحی را در سطح شهر اجرایی نموده وبا تعیین زمان ومکان خاصی در سطح شهر نسبت به ساماندهی وتجمیع دستفروشان مبادرت نمایند .

بهترین روش  برای اجرایی شدن طرح مقابله با سد معابر و رهاسازی معابر عمومی از دست سوءاستفاده گران ،الگو گیری ازشهرداری تهران ودیگر کلانشهرها از طریق تشکیل یگان حفاظت مستقل ،قوی و برخوردار از قدرت اجرایی وحمایت قضایی است.

شهرداری ایلام بهتراست بجای برخورد ها مقطعی در برخی معابر که آن هم بدلایلی نظیر آشنایی و اغماض ، اجرایی شدن تام وکمال آن امکانپذیر  نیست ، با جلب تعامل نیروی انتظامی ودستگاه قضایی و تعیین ضمانت اجرایی ،مبادرت به تشکیل یگان حفاظت نموده وبا استقرار مرتب آنها در معابر پر ازدحام شهر، زمینه اجرایی شدن ماده 55وایجاد فضایی امن توام با آرامش را برای شهروندان ایلامی فراهم آورند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار