معاون اول بانک مرکزی روسیه از آغاز ارایه اسکناس های 100 روبلی یادبود جام جهانی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 22 May 2018


به نقل از اینترفاکس، «اولگا سکوروبوگاتووا» ضمن عنوان این مطلب در کنفرانس خبری امروز (سه شنبه) خود به خبرنگاران گفت: اسکناس های 100 روبلی یادبود جام جهانی در تیراژ 20 میلیون و 400 هزار عدد چاپ شده و به چرخه سبد پولی کشور اضافه خواهد شد.



وی تصریح کرد که این اسکناس های جدید ظرف چند روز آینده در تمامی نقاط روسیه توزیع خواهد شد و پس از آن علاقه مندان قادر خواهند بود با مراجعه به موسسات اعتباری این اسکناس های جدید را خریداری کنند.

براساس این گزارش بر روی این اسکناس پسر بچه ای توپ بدست دیده می شود که رویای تکرار شاهکار «لو یاشین» دروازه بان نامدار سال های دور تیم فوتبال شوروی را در سر می پروراند.

بر روی دیگر این اسکناس یک توپ فوتبال در حال پرواز دیده می شود که سمبلی از کره زمین بوده و بر روی آن نقشه روسیه دیده می شود.

در قسمت پایینی اسکناس نام شهرهایی که قرار است بازی های جام جهانی در آنها برگزار شود به چشم می خورد.

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه سال 97 در 12 ورزشگاه و 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد.

شهرهای مسکو (ورزشگاه های لوژنیکی و اوتکریتیه آرنا)، سوچی (ورزشگاه المپیک فیشت)،
ولگوگراد (ورزشگاه مرکزی)، روستوف-نا-دونو (ورزشگاه روستوف آرنا)، قازان (کازان آرنا)، سارانسک (ورزشگاه موردوویا آرنا)، سن پترزبورگ (ورزشگاه کرستوفسکی)، سامارا (ورزشگاه سامارا)، نیژنی نووگوراد (ورزشگاه نیژنی نووگورود)، یکاترینبورگ (ورزشگاه مرکزی) و کالینینگراد (ورزشگاه کالینینگراد) 11 شهر میزبان جام جهانی 2018 هستند.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه مرگ با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شده است.

ایران در اولین دیدار خود باید 15 ژوئن (25 خرداد 97) ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود.

ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار ساعت 21:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال می‌روند و در نهایت در سومین بازی خود در ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران کریستین رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا دیدار می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار