فرماندار ایلام از ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان تخلف و تهدید توسعه روستایی این شهرستان نام برد و خواستار برخورد قانونی با ان شد.
کد خبر: ۶۰۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 22 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی در نشست بررسی مشکلات بخش مرکزی ایلام اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه روستاها و روستاهای نزدیک به شهراز یک طرف باعث افزایش آسیب های اجتماعی دراین مناطق می شود و از سوی دیگر زمین و املاک اهالی مناطق روستایی را دچار تعرض و ارزان فروشی می کند .

وی همچنین این گونه ساخت و سازها را مغایر با توسعه و درجهت تخریب فضای کار وتلاش در مناطق روستایی شهرستان ایلام ذکر و تاکید کرد: باید از افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود.

وی اظهارکرد: بخشداران و دهیاران باید مشکلات روستاها را بررسی کرده و برای رفع مشکلاتی همچون روشنایی معابر، تامین آب، حمل و نقل عمومی و موضوع های اجتماعی برنامه ریزی کنند.

فرماندار ایلام یکی دیگر از مشکلات بخش مرکزی ایلام را خالی کردن نخاله و زباله ها در ورودی های شهر یا روستاهای نزدیک به شهر اعلام کرد و گفت: دهیاران برای رفع این مشکل در صورت امکان کامیون های حامل این زباله ها را شناسایی و به مراتب مرتبط اطلاع دهند.

بسطامی گفت: مهم ترین موضوع در توسعه روستایی ایجاد سرمایه گذاری در بخش های مختلف و حضور سرمایه گذار در روستاها است.

وی افزود: برای ایجاد توسعه در روستاها باید سه مقوله شناسایی ظرفیت، برنامه ریزی و هدف گذاری را در نظر گرفت و با اجرای طرح آمایش از وضعیت روستاها متناسب با ظرفیت آنها اشتغال ایجاد کرد.

بسطامی تاکید کرد: اگر سرمایه گذاران سرمایه های خود را جذب روستاها کنند کمک بسیاری به بخش اشتغال و تولید می شود و دولت نیز در این راستا بستر لازم را برای سرمایه گذاری این افراد فراهم می کند.

وی یادآور شد: می توان از ظرفیت روستاهای نزدیک به شهر همچنین روستاهایی که در مسیر تردد زائران هستند در حوزه اشتغال قدم های خوبی برداشت که این موضوع همکاری و تمایل مردم را می طلبد.

بسطامی با بیان اینکه 45 درصد اشتغال مناطق روستایی شهرستان ایلام در بخش کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی باید طرح های اشتغالزایی خود راسریع تر اجرا کنند و باعث ایجاد رونق در بخش تولید و اشتغال به خصوص در روستاها شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار