مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تخصیص ردیف اعتبارات آتش سوزی از سوی مسئولان استان ایلام را از نیازهای ضروری استان برشمردگفت : 15 تیم واکنش سریع در استان برای مهار آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق تحت مدیریت این اداره کل در هنگام بروز آتش سوزی تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۰۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 21 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیار سلیمان نژاد اظهار کرد: این تیم های واکنش سریع متشکل از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست هستند که با همکاری انجمن های مردم نهاد غیرانتفاعی و نیز دستگاه های مختلف استان ایلام باید در سریع ترین زمان ممکن با حضور در محل آتش سوزی را مهار کنند.

وی افزود: حداکثر زمانی که برای تیم های واکنش سریع به منظور رسیدن به محل آتش سوزی به عنوان وقت طلایی در نظر گرفته شده نیم ساعت است که باید نزدیک ترین تیم به محل حادثه خود را کمتر از زمان مقرر به محل آتش سوزی برساند.

سلیمان نژاد یاداور شد: گروه های درگیر با مسئله اتش سوزی به امکاناتی چون آتش کوب، رادفایر، فلکس پک، ظروف ذخیره آب و ... مجهز شده اند و همچنین برای گروه های مهار آتش نیز لباس های مقاوم به حرارت تهیه شده است.

وی گفت: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن استان ایلام یکی از نیازهای اصلی در هنگام آتش سوزی وجود بالگرد برای هلی برد نیرو، تجهیزات و امکانات است.

 

همچنین ایجاد آتش بُر در برخی نقاط حساس استان ایلام که بیشترین آمار آتش سوزی را دارند از دیگر برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست است.

سلیمان نژاد افزود: بیشترین آمار آتش سوزی عرصه ها در مناطق دینارکوه، کبیرکوه و مانشت و قلارنگ است و با توجه به وجود سایت گوزن زرد ایرانی و مرکز قرنطینه در محدوده مانشت و قلارنگ ایجاد اتش بر در این دو مکان ضروری است.

وی یادآور شد: هرچند هنوز علفزارها و عرصه های جنگلی استان ایلام به علت بارندگی های بهاری مرطوب است اما از اواخر خردادماه و با شروع اوج گرما اراضی طبیعی مستعد آتش سوزی می شوند.

وی به مردم و گردشگران توصیه کرد: هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن اتش یا خاموش نکردن آن هنگام مراجعت به منزل خودداری کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار