مدیر منابع آب دهلران از مسدود کردن 59 حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 21 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدباقر مرادی در نشست شورای حفاظت از منابع آب دهلران گفت: این چاه ها در راستای جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز از منابع آبی و خسارت به سفره های زیر زمینی سال گذشته مسدود شدند.

وی با اشاره به 770 حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در این شهرستان افزود: نصب کنتور هوشمند برای بهره برداری از آب های زیرزمینی، جلوگیری از افزایش چاه های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، جمع آوری علمک های غیرمجاز بر روی چاه های دارای مجوز در جهت جلوگیری از برداشت بی رویه آب و هماهنگی با جهاد کشاورزی برای تعیین الگوی کشت کم مصرف در شهرستان از برنامه های سال جاری در جهت حفاظت از منابع آبی شهرستان است.

فرماندار دهلران نیز گفت: فرهنگ سازی و مدیریت منابع آب نقش مهمی در حفاظت از سفره های زیر زمینی دارد و محدودیت منابع آبی و از طرفی توزیع نامناسب بارندگی ها ایجاب می کند تا از منابع آب های سطحی و زیرزمینی به درستی استفاده شود.

سید حسینعلی موسوی بر ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو شورا در خصوص حفاظت از منابع آب تاکید کرد و افزود: مدیریت و استفاده صحیح از منابع آبی در شرایطی که تقریباً در همه جای کشور با بحران کم آبی مواجه هست ضرورتی است که باید به دقت دنبال شود.

موسوی بر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی به منظور صرفه جویی بیشتر از منابع آبی توسط کشاورزان و اصلاح الگوی کشت و بهره گیری از شیوه های مدرن آبیاری را در مصرف منابع آب های زیرزمینی مهم دانست.

وی گفت: چالش کم آبی یکی از مهمترین آسیب های پیش روست که با صرفه جویی و مدیریت صحیح در مصرف و بهره گیری از همه ظرفیت ها می توان در این زمینه اقدام کرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار