نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با بيان اين كه متناسب با جمعیت 550 هزار نفری شهر يزد 175 هكتار فضاي سبز كمبود داريم، از تمايل شهرداري براي خريداري باغات درون شهر در راستاي جلوگيري از تغيير كاربردي آنها از سوي مالكان و تبديل آنها به فضاي سبز براي استفاده عموم خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 21 May 2018

«الهه جورابی» با اشاره به وجود 200 پارک و فضای سبز در شهر يزد، سرانه فضای سبز هر شهروند یزدي را 13.5 مترمربع ذكر كرد و افزود: بايد متناسب با جمعیت 550 هزار نفری یزد، يك‌هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود داشته باشد ولي وسعت فضاي سبز كنوني يزد 825 هکتار است.

وي در اين باره اظهار کرد: فضاهای سبز استان نسبت مستقیمی با نیاز مردم دارد و بر همين اساس نيز ایجاد فضاهای سبز به صورت منطقه‌ای در شهرداری‌ها متناسب با نیاز هر منطقه در دستور كار قرار مي‌گيرد.

به گفته جورابي، البته بر اساس همين نيازسنجي و مطالبات مردمي طبق اولويت‌بندي در سال جاري نيز ايجاد چند پارک و فضای سبز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين با توجه به كمبود فضاي سبز در شهر بنا بر توافقي كه شهرداري با اداره راه و شهرسازي داشته است، مقرر شده تا ارائه مجوزهاي تغییر کاربری هر گونه فضای سبز در شهر يزد تا 18 ماه آينده متوقف شود تا از اين طريق اين كمبود جبران شود.

عضو هيات رئيسه شوراي شهر يزد با تاكيد بر حفظ باغ‌ها و فضاهاي سبز موجود در شهر، گفت: شهرداري آمادگي دارد باغ‌ها و فضاهاي سبز شهرونداني كه تمايل به تغيير كاربري آنها دارند را از مالكان مذكور خريداري كند تا با تبديل آنها به بوستان و فضاي سبز عمومي در اختيار استفاده‌ي شهروندان قرار دهد.

وي در ادامه بيشترين تمركز كنوني شهرداري و شوراي شهر را موضوع ساماندهی پارک‌هاي موجود در شهر عنوان كرد و افزود: برهمين اساس نيز پارک‌های محلات به تجهیزات جدید مجهز مي‌شوند و سعي خواهد شد تا امکانات بیشتری جهت استفاده شهروندان در پارك‌هاي شهر فراهم شود.

جورابي در پایان نيز در مورد درخواست‌هاي مكرر شهروندان مناطق مختلف شهر براي ايجاد پارك در محلاتشان، خاطرنشان کرد: در چنين مواردي، درخواست کتبی ساکنین اين مناطق در کمیسیون خدمات شهري با حضور شهردار منطقه مورد بررسی قرار مي‌گيرد و در صورت تاييد و لزوم ايجاد پارك نسبت به ايجاد آن اقدام مي‎‎شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار