معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از تاسیس چهار انجمن فرهنگی، هنری جدید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 21 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس قیطانی  اظهار کرد 0: یکی از برنامه های این اداره کل در سال جاری احیا و ایجاد انجمن ها و اتحادیه هایی هستند که در استان وجود نداشته و برای گسترش فعالیت هنرمندان این حوزه ها انجمن های آنها راه اندازی می شوند.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون حدود 40 انجمن فرهنگی و هنری در استان فعالیت می کند، افزود: انجمن های جدید در حوزه های قصه و داستان، انجمن طراحان، انجمن ناشران و مولفان و اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغاتی شکل می گیرند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ابراز امیداری کرد با راه اندازی این انجمن ها فرآیند اجرای فعالیت های حوزه فرهنگی، هنری گسترده تر و با استفاده از افراد صاحب نظر فعالیتهای بیشتری در استان انجام شود.

قیطانی همچنین از ایجاد دبیرخانه های دائمی و جشنواره ها و جوایز ثابت در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده دبیرخانه دائمی سوگواره اربعین در آیینه رسانه ها، جایزه ادبی ایلام، جشنواره سالانه مطبوعات استان، انتخاب منتقد برتر در حوزه رسانه استان، موسسه فرهنگی فعال، ناشر برتر و غیره ایجاد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکید این اداره کل بر واگذاری هرچه بیشتر و هدفمندتر امور اجرایی به صنوف و برون سپاری فعالیت هاست، اضافه کرد: همچنین امسال توجه ویژه ای به مولفه های فرهنگ مدنی و رفتار های شخصی و اجتماعی متناسب با فرهنگ شهرنشینی با حفظ هنجار ها و ارزش های فرهنگ بومی در مصوبات و دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به برنامه های این اداره کل در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای تخصصی بررسی و ارزشیابی رسانه های استان به منظور ارتقا سطح کیفی و محتوایی رسانه های استان با معرفی نویسندگان و خبرنگاران برتر فصل، پاسداشت آفرینندگان آثار فاخر مطبوعاتی، اجرای کامل قانون تمرکز، توزیع و نشر آگهی های دولتی به منظور اجرای قانون مصوب و برقراری عدالت و رعایت حقوق مطبوعات از جمله این برنامه هاست.

قیطانی هماهنگی برای تشکیل شورای حل اختلاف رسانه های استان، دفاع از حقوق اصحاب رسانه در مجامع قضایی مختلف، ساماندهی آرشیو مطبوعات استان، برگزاری جشنواره سالانه مطبوعات استان، حمایت از حضور رسانه های استان در نمایشگاه های بین المللی مطبوعات را از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد.

معاون ارشاد ایلام برگزاری جشنواره صنعت چاپ، نظارت قانونی بر فعالیت چاپخانه های استان با همکاری اتحادیه صنفی چاپخانه داران، ایجاد بانک اطلاعاتی چاپخانه داران استان، شاعران، ترانه سرایان و داستان نویسان استان، راه اندازی کانون های تخصصی داستان، ترانه، شعر کودک، ادبیات عامه، ادبیات پایداری و غیره را از دیگر برنامه های امسال این اداره کل برشمرد.

وی از ایجاد بانک جامع اطلاعات مفاخر و مشاهیر فرهنگی استان خبر داد و گفت: علاوه بر این سالانه دو همایش بزرگداشت مفاخر استان برگزار خواهد شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار