مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان ایلام عملکرد تعزیرات در بخش های مختلف را طی سال گذشته 102 درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ نعمت الله بیرانوند در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان ایلام عملکرد تعزیرات در بخش های مختلف را طی سال گذشته 102 درصد اعلام کرد.

وی افزود: تعداد پرونده های مختومه در قسمت بهداشت 197 و در زمینه قاچاق نیز 200 فقره پرونده بوده است که نشان دهنده رشد بالای عملکرد تعزیرات حکومتی در این بخش است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام از جریمه 15 میلیارد ریالی متخلفان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال و در ماه مبارک رمضان این اداره کل با حضور گروه هایی از دستگاه های مختلف چون مرکز بهداشت ، اداره استاندارد ، اداره اماکن نیروی انتظامی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به منظور تشدید نظارت های میدانی و کنترل بازار را آغاز کرده است.

بیرانوند تاکید کرد: در این ایام بر کار اغذیه ‌فروشان مرتبط با شرایط این ماه مانند آشکده‌ها ، رستوران‌ها، زولبیا و بامیه‌ فروشان نظارت ویژه صورت گرفته و اطلاع‌ رسانی ‌های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

وی از اصناف خواست تا نظارت های خود بر واحد های زیر مجموعه خود را برای مقابله با تخلفات در این ایام افزایش دهند.


معاون دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام نیز در این نشست در خصوص برخورد با نانوایی هایی که از جوش ‌شیرین و بلانکیت استفاده می‌کنند، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده نتیجه‌ 80 درصد آزمایش‌ها در استفاده نانوایی ها از بلانکیت مثبت بوده است که مسئولان واحدهای متخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.

راضی ناصری فر با بیان اینکه اینکه پس از این آزمایشات برای واحدهای خبازی کلاس‌های آموزشی برگزار شد، گفت: هم اکنونمیزان استفاده از بلانکیت به نزدیک به صفر رسیده است.

مدیرکل استاندارد ایلام نیز در خصوص عدم توجه شهرداران به ایمن سازی وسائل و شهربازی های گفت: شهرداران بر اساس قانون متولی استانداردسازی وسایل شهر بازی‌ها هستند و این موضوع بارها در نشست ها مختلف مورد تاکید قرار گرفته است اما شهرداری‌های استان تاکنون در حد انتظار در این زمینه فعال نبوده‌اند.

مهناز همتی با بیان اینکه در سه مرحله‌ ساخت، نصب و بهره‌برداری باید به استانداردسازی توجه کرد، گفت: از 264 وسیله شهربازی در استان 45 مورد قابل تعمیر و استانداردسازی نیستند و باید برداشته شوند.

وی به غیراستاندارد بودن شهربازی‌های سرپوشیده شهر ایلام نیز اشاره کرد و یادآور شد: این مراکز تا 22 خرداد برای رعایت آیین ‌نامه‌ها مهلت دارند که با دستور استاندار مقرر شد نشستی با حضور معاون عمرانی در این خصوص برگزار شود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار