مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد ؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طرح تونل کبیرکوه به عنوان یکی از طرح ‌های مهم راهسازی خط اتصال مرکز کشور به جنوب ایلام محسوب می ‌شود که نوید بخش عمران، آبادانی و توسعه و پیشرفت همه جانبه استان ایلام به ویژه در شهرستان های آبدانان و دره شهر است.
کد خبر: ۶۰۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 19 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: این تونل با مجموع تونل های فرعی، پنج هزار و 800 متر طول دارد که تاکنون بیش از چهار هزار و 400 متر از آن حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از اتمام سه تونل فرعی از پنج تونل کبیرکوه از سمت شهرستان دره شهر خبر داد و یادآور شد: با اتمام کار حفاری آخرین تونل فرعی عملیات اجرایی تونل اصلی از سمت دره شهر نیز آغاز می شود.

به گفته میرجعفریان از ابتدای عملیات این طرح بزرگ راه سازی تاکنون احداث راه دسترسی، تونل های فرعی و چندین دهنه پل در این مسیر اجرایی شده است.

وی مبلغ قرارداد این پروژه عظیم را یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این تونل در آینده نقش بسیار مهمی علاوه بر ارتباط شهرستان های جنوبی استان به عنوان یک کریدور بین استان های شمالی و مرکزی با استان خوزستان و مرز چیلات شهرستان دهلران خواهد داشت.

میرجعفریان صرفه جویی قابل توجه در بحث حمل و نقل جاده ای در طول سال، حذف ۳۰۰ گردنه، سه نقطه حادثه خیز و وصل شدن مرکز و شمال کشور به جنوب و عتبات عالیات را از مزایای احداث این تونل دانست و گفت: در صورت پیش رفتن برنامه های زمان بندی و تامین اعتبارات، تا پایان امسال کار حفاری این تونل به اتمام خواهد رسید./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار