جناب استاندار تا حالا فقط از مرگ حرف زدیم؛ نیم نگاهی هم به مصدومان و مجروحان در حوادث رانندگی بیندازید، خواهید دید که کسانی در این راه ها از بین می روند و مصدوم و معلول می شوند، مردمانی هستند که قدرت خرید ماشین های چندصدمیلیونی و ایربک دار را ندارد، بلکه پراید و پژو سوارند که گویند"خودرو ملی" هستند و ما ارابه مرگشان می خوانیم که خود داستان اسفناکی دارد.
کد خبر: ۶۰۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 18 May 2018

تابناک ایلام*::خواستم حال که تلگرام فیلتر شده؛ چند صباحی ننویسم اما مگر دردهای رو به فزون می گذارد. خواستم از خوبی ها بنویسم؛ دیدم همه چیزهایی که در مقابل دیدگانم رژه می روند، مرگ، تصادف، خودکشی، خودسوزی، افسردگی و... است. خیلی بدبین نیستم اما مجالی برای خوش بینی هم نمانده است.


هنگامی حضرات بر سمند تیزتک سخن سوار می شوند، مدینه ای فاضله ترسیم می کنند و ما را با حرف های قشنگ به زمان پاس می دهند، اما در فراسوی این همه دولت رنگارنگ و استانداران جورواجور فقط شعار نصیبمان شد. گفتم شعار زیرا حتی طرح هایی که حق مسلم این دیار زخم خورده است، ناقص اجرا می شود، ابتر است ، طرح که چه بگوییم "تره" هم نیست که برای کسی خرد کنند.


تصادف های  یکی دو روز گذشته و راه پر خطری که بامسما "قتلگاهش" می نامند سبب این نوشته در اوج حزن و اندوه مرگ جوانان نیشتمان من است. جاده "حمیل" یا راه کربلا که پس از سالها با "چسب چوب" به هم وصل شده اشکالات زیادی دارد. جناب استاندار امروز که شما سکان مدیریت اجرایی استان را در دست دارید، سعی کنید راه چاره ای بیابید تا کمتر مورد نفرین مادران داغدیده ای قرار بگیرید که جوانان خود از دست میدهند. به معاون عمرانی تان که برای بار دوم است سکان را در دست میگیرد، امیدی نیست؛ لطفا از مهندسان زبده بخواهید که راه چاره ای بیابند، چه سرمایه های بزرگی که در این جاده راهی سینه قبرستان نشدند. به گمانم بس است.


 آقای استاندار!! شما که خطاب به مدیران کل می گویید "کار مردم را راه بیندازید" بدانید این اولین خواسته مردمان استان و خاصه شیروانچرداول"ترمیم جاده" است. به معاونان و مقامات مربوطه بفرمایید، راه مسیر توسعه است. نباید به قتلگاه مردم تبدیل شود. ما هر روز شاهد از بین رفتن جان و مال مردم در این جاده هستیم. شاید بیجا نباشد نامش را "جاده مرگ" بنامیم. قطعاً این مشکل را باید با وزیر راه در میان بگذارید. دولت باید تدبیر کند و اعتبارات بخصوصی را برای این مسیر که" ملی"است بگذارد.


جناب استاندار تا حالا فقط از مرگ حرف زدیم؛ نیم نگاهی هم به مصدومان و مجروحان در حوادث رانندگی بیندازید، خواهید دید که کسانی در این راه ها از بین می روند و مصدوم و معلول می شوند، مردمانی هستند که قدرت خرید ماشین های چندصدمیلیونی و ایربک دار را ندارد، بلکه پراید و پژو سوارند که گویند"خودرو ملی" هستند و ما ارابه مرگشان می خوانیم که خود داستان اسفناکی دارد.


انتقاد دیگر ما از بی عدالتی در تخصیص بودجه عمرانی استان است که یا توانایی جذب ندارید و یا عملا حرف هایی که میزنید درست نیست. اگر بقول خودتان قدرت لابی گری و چانه زنی دارید، بودجه برای این مسیر مرگ بگیرید و با دوبانده کردن و حذف نقاط حادثه خیز، حتی با وجود خطای انسانی موجب شوید تلفات کمتری داشته باشیم.

جناب استاندار این مطالبه را تا روزی که در ایلام هستید خواهیم داشت، بی گمان اگر در مقابل ما پاسخگو نباشید، در مقابل خداوند می بایست پاسخگو باشید که چرا حرف هایتان جذاب بود و جالب؛ اما پای عمل تان چوبی هم نبود.
نکته آخر هم انتظاری است که از نمایندگان محترم داریم، انتظار میرود با دعوت وزیر راه به استان و یا طرح سوال و حتی بیشتر از آن دلایل بی توجهی به جاده های استان و تخصیص بودجه عمرانی به راه های استان، خاصه مسیر حمیل تا مهران را بجد پیگیر باشند و به مردم گزارش دهند. دانستن حق ماست.

نصرت الله احمدی فرد-معلم وپژوهشگر

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرابله ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بازبان روزه میگویم روزی آه مردمانی که به اجباربااندوخته شان مجبورن ماشین بی کیفیت وباقیمت بالای ایرانی ویاچینی بخرنددرحالی که همسایگان ما بهترین وایمن ترین ماشین های خارجی راباکمترین قیمت میخرنددامن مسببان این بی عدالتی راخواهدگرفت رانتی که دست همه دولت‌ها درآن آغشته به خون پیروجوان این مملکت است وگویاهمه درقبال آن روزه سکوت گرفته اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار