معاون میراث فرهنگی استان ایلام با تشریح برنامه‌های هفته میراث فرهنگی گفت: روز جمعه ۲۸ اردیبهشت بازدید از موزه‌ها رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 16 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  «رویا ارجمندی» امروز ۲۵ اردیبهشت ۹۷ با اعلام این خبر اظهار کرد: معرفی جاذبه های گردشگری استان از ازبرنامه های اولویت دار میراث فرهنگی و هفته میراث فرهنگی درواقع گرامیداشت فرهنگ وهویت جامعه است.

وی دیدار با مسئولان ارشد استان، فضاسازی و تزئین محیطی با موضوع میراث فرهنگی، نشست با انجمن‌های میراث فرهنگی و دهیاران با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی را از جمله برنامه‌های هفته میراث فرهنگی عنوان کرد.

ارجمندی تجلیل از انجمن‌های فرهنگی میراث فرهنگی را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمن ها نقطه عطفی درفعالیت های میراث فرهنگی در حفظ وپاسداشت ونگهبانی از آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت بازدید از موزه‌ها رایگان خواهد بود، تصریح کرد: استان ایلام دارای سه موزه تحت پوشش این اداره کل است.موزه مردم‌شناسی واقع در بنای تاریخی قلعه والی که معرف فرهنگ و آداب‌ورسوم و پوشش لباس مردم استان است.

معاون میراث فرهنگی استان گفت: موزه تاریخ کشاورزی واقع در بنای تاریخی کاخ فلاحتی که در آن ابزارآلات کشاورزی از دوران پیش‌ازتاریخی و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته‌شده است. این موزه در خیابان آیت اله حیدری شهر ایلام(مجموعه ساختمان اداره کل جهاد کشاورزی استان ) قرار دارد.

ارجمندی ادامه داد: موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره شهر که در آن اشیائی از دوران پیش‌ازتاریخ تا دوران اسلامی در معرض دید عموم و علاقه‌مندان قرارگرفته است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار