جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام برای بیستمین سال متوالی در حالی برگزار شد که با صحنه هایی دیدنی همراه بود.
کد خبر: ۶۰۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 15 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محفلی که توام با اخلاص، همدلی ، شادمانی و رویش احساساتی بود که در دل انسان هایی سخاوتمند جوانه و از دور و نزدیک از سوی آنها به این جشنواره سرازیر می شد.

جشنواره ای که ابتدا و انتهای آن کلاس آموزش درس معرفت و ایثار بود، درس از خودگذشتگی و مشارکت برای ساختن ایلامی آباد که سرچشمه آن از آینده سازان جامعه شکل می گیرد.

جشنی همراه با نمایش عشق، اما نه تنها از سوی دانش آموزان دیروز بلکه از سوی دانش آموزان کوچکی که همراه والدین خود به این ضیافت دعوت شده بودند.

از دانش آموزی گرفته که با لباس فرم مدرسه قلک کوچک رنگی اش را که بزرگترین پس اندازش بود، روی سن به معاون نوسازی مدارس کشور به عنوان میهمان این برنامه تحویل داد تا خرج ساخت مدرسه شود تا دانش آموزانی که والدینشان بنام آنها کمک ها را اهدا می کردند.

شاید همین اقدام نرگس موحدی دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی بود که دریای کمک ها در جشنواره امروز را مواج و طوفانی کرد.

کمک های اهدایی نوعدوستان شرکت کننده با توجه به تمکن مالی شرکت کنندگان در جشن امروز متفاوت بود، از فرهنگی گرفته که مبلغی از حقوقش را بصورت ثابت برای مدرسه سازی اهدا کرد تا پیمانکاری که مصالح ساختمانی را برای احداث مدرسه کرد.

جشنواره امروز از کمک های نیکوکاران خارج از استان و کشور نیز بی بهره نبود، یکی از ایرانیان مقیم اتریش در تماس تلفنی با یکی از مسئولان برگزاری جشنواره با اهدا مبلغ چهار میلیارد ریال در ساخت چهار مدرسه در نقاط مختلف استان متعهد شد.

یکی دیگر از نوعدوستان مقیم تهران نیز که امکان حضور در جشنواره برایش میسر نبود 11 میلیارد ریال برای ساخت 2 فضا و مجتمع آموزشی در مناطق محروم استان اهدا کرد.

مدیران عامل بانک ها، کسبه، بازاریان، پیمانکاران، مدیران و کارکنان مختلف دستگاه های اجرایی استان نیز از دیگر افرادی بودند که کمک های خود را برای مدرسه سازی در این جشن اهدا کردند.

میزان کمک های اهدایی شرکت کنندگان لحظه به لحظه بیشتر و مجری برنامه مبالغ را در فواصل زمانی مختلف قرائت می کرد که با تشویق و ذکر صلوات شرکت کنندگان همراه بود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با ذکر اینکه میزان کمک های جمع آوری شده در جشنواره نوزدهم 160 میلیارد ریال بوده گفت: پیش بینی می شود میزان کمک ها در جشنواره امسال رشد قابل توجهی داشته باشد.

پرونده جشنواره بیستم خیران مدرسه ساز در حالی بسته شد که بار دیگر ایثار و سخاوت مردم نیکوکار ایلامی و ایرانی را به نمایش گذاشت.

بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، فرهنگیان و افراد خیر در مجتمع امور تربیتی ایلام آغاز بکار کرد.

100 هزار دانش آموز در استان ایلام در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.

جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله اردیبهشت ماه با هدف جلب کمک های مردمی برای ساخت مدارس برگزار می شود. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار