رئیس خانه احزاب کشور؛
رئیس خانه احزاب کشور گفت:اقتصاد ایران مبتنی بر ضرر و زیان است و هیچ کس سود نمی برد، باید کاری کنیم اقتصاد رقابتی باشد و در کشور سود ایجاد شود، اکنون در شرایطی هستیم نه کارگر، نه کارفرما و نه دولت هیچ کدام راضی نیستند.
کد خبر: ۶۰۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 14 May 2018

به گزارش تابناک ایلام؛  حسین کمالی  در آئین افتتاحیه خانه احزاب استان ایلام اظهار کرد: اگر حزبی در معرفی افراد اشتباه کند ، مردم به او اعتماد نمی کنند به همین دلیل احزاب باید افراد برجسته را در مسائل مختلف مطرح و مورد حمایت قرار دهند.


وی تاکید کرد: احزاب باید مخاطب مردم و مورد سوال آنها قرار بگیرند و در تمام اوقات فعالیت داشته باشند نه اینکه در زمانی که در قدرت نیستند به سایه بروند و در زمانی که در قدرت هستند از دولت حمایت کنند و به عملکرد مسئولان پاسخگو باشند.


رئیس خانه احزاب ایران ادامه داد: در کشورمان اولین اتفاقی که پس از معرفی رئیس جمهور می افتد این است که اعلام می کند من حزبی نیستم، انگار که می گوید من بیماری ندارم.


کمالی گفت: دانستن حق مردم است و احزاب سیاسی باید هر آنچه که لازم است مردم مطلع باشند به آنان بگویند.


وی افزود: اقتصاد کشور اکنون نیاز به اصلاح ساختاری دارد، اقتصاد ایران مبتنی بر ضرر و زیان است و هیچ کس سود نمی برد، باید کاری کنیم اقتصاد رقابتی باشد و در کشور سود ایجاد شود، اکنون در شرایطی هستیم نه کارگر، نه کارفرما و نه دولت هیچ کدام راضی نیستند.


رئیس خانه احزاب اظهار کرد: در مسائل اجتماعی هم همین وضع وجود دارد، بسیار اعتماد سوزی شده به گونه ای که در کمتر کشوری از دنیا این اتفاق افتاده است.


کمالی به همبستگی و همدلی احزاب در عین اختلاف نظرها بر سر اصول اساسی انقلاب و رهبری تاکید کرد.


استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: عصر کنونی ، عصر ارتباطات و فناوری است و مردم در کمترین زمان ممکن به واسطه فضای مجازی از جریان های مختلف مطلع می شوند و در کمترین زمان بیشترین یافته ها و داده ها از اقتصاد، صنعت و سیاست در اختیار آنان قرار می گیرد.


قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در این شرایط نیازمند توسعه و پیشرفت و تسلط کامل احزاب به فناوری روز هستیم تا احزاب سیاسی و تشکل های مدنی بتوانند خواسته های خود را از طریق این فضا پیگیری و مطالبه و در اختیار مردم بگذارند.


وی افزود: فضای مجازی و دنیای ارتباطات از هر لحاظ نقش بسیار بی بدیلی در انتخابات مختلف دارد و حضور در این فضا نقش مهمی در تقویت نظام و کشور و سایر مسائل سیاسی آن ایفا می کند.


استاندار ایلام گفت: در اصول سیاسی باید به چند اصل اعتقاد داشته باشیم که یکی از آنها برنامه محوری است و با استفاده از ره یافت های دنیا، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افراد در معرض رای مردم قرار می گیرد.


سلیمانی دشتکی اظهار کرد: تکیه به رای مردم و حرکت از خودگرایی به جمع گرایی و برنامه گرایی جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد که اکنون نیاز است به این سمت حرکت کنیم.


وی افزود: در حال حاضر به خاطر اینکه احزاب موفق شوند باید گفتمان های مختلف ما در انتخابات دو به دو و چند به چند با حفظ اصول و پرهیز از تخریب رقبا انجام گیرد و با ارایه برنامه مناسب و طرح آن برای مردم خود را در معرض رای مردم قرار دهند.


استاندار ایلام ادامه داد: پس از انتخاب برنامه پیروز توسط مردم باید مدیران متناسب با تجربه، تخصص و توانمندی انتخاب شوند و اگر احزاب اتلاف داشتند، همچون دولت تدبیر و امید آن وقت سهم احزاب مشخص می شود و حمایت آنها از دولت تداوم پیدا می کند.


وی تاکید کرد: وقتی دولت بر اساس حزب شکل بگیردبرنامه های ارایه شده در انتخابات اجرا می شود.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در استان ایلام تا قبل از سال 78 هیچ حزب سیاسی فعال نداشت اما پس از آن اولین احزاب سیاسی شکل گرفت و اکنون تعداد کل این احزاب 49 حزب است.


محمد نوذری اظهار کرد: هم اکنون چهار حزب دیگر نیز در دست اقدام است که پس از طی مراحل مجوز فعالیت آنها صادر می شود.


وی یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را راه اندازی احزاب پویا و فعال برشمرد و افزود: در استان ایلام منشور گفت و گوی سیاسی ابلاغ شده و اکنون احزاب سیاسی فعال و پویا هستند.


معاون استاندار ایلام تاکید کرد: احزاب سیاسی می توانند باعث تقویت کارهای سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی در جامعه شوند و در موقع انتخابات کار آنها بسیار حساس و مهم است.


نوذری فضای احزاب سیاسی استان ایلام را بسیار خوب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: احزاب از جناح ها و طیف های مختلف در کنار مجموعه حاکمیت برای حفظ و تعالی نظام تلاش می کنند.


در ادامه این نشست دبیران احزاب مختلف به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند و حمایت و همبستگی و همدلی خود از نظام و رهبری و تقویت روحیه ملی را خواستار شدند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار